Tiktok: els efectes en la imatge corporal i l’autoestima dels adolescents
Other authors
Publication date
2024-05Abstract
Les xarxes socials s’utilitzen cada vegada més freqüentment, prenent un paper significatiu
en la vida dels adolescents i influint en la seva forma de comunicar-se, relacionar-se i viure.
En particular, TikTok s’ha començat a consolidar com una de les xarxes socials de major
creixement entre la població adolescent. És per aquest motiu que el present estudi té com a
objectiu principal caracteritzar l’ús de TikTok en estudiants de secundària i estudiar la seva
relació amb la imatge corporal i l’autoestima dels estudiants. Per assolir aquest objectiu, es
va administrar una bateria de 4 qüestionaris en línia a una mostra de 155 estudiants de
secundària, el primer qüestionari de caracterització de l’ús de TikTok, el segon Smartphone
Addiction Scale, Short Version, el qual mesura indicadors d'addicció al Smartphone, el tercer
l’Escala d’Autoestima de Rosenberg, que avalua l’autoestima dels participants, i finalment,
el Spanish Body Image State Scale, el qual mesura l’estat avaluatiu/afectiu de la imatge
personal. Els resultats del present estudi apunten que part de la població adolescent pot
està fent un ús problemàtic de TikTok. A més, s’ha trobat una relació significativa entre un
major ús de TikTok i una pitjor percepció de la imatge corporal i una menor autoestima.
Social networks are increasingly being used, playing a significant role in the lives of
adolescents and influencing their way of communicating, relating, and living. In particular,
TikTok has begun to establish itself as one of the fastest-growing social networks among the
adolescent population. For this reason, the present study aims to characterize the use of
TikTok in high school students and examine its relationship with student’s body image and
self-esteem. To achieve this objective, a battery of 4 online questionnaires was administered
to a sample of 155 high school students. The first questionnaire aimed to characterize the
use of TikTok, the second used the Smartphone Addiction Scale - Short Version, which
measures indicators of smartphone addiction, the third used the Rosenberg Self-Esteem
Scale to assess participants' self-esteem, and finally, the Spanish Body Image State Scale,
which measures the evaluative/affective state of personal image. The results of this study
indicate that a significant portion of the adolescent population may be engaging in
problematic use of TikTok. Additionally, a significant relationship was found between
increased TikTok usage and poorer perception of body image and lower self-esteem.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Xarxes socials
Imatge del propi cos en els adolescents
Autoestima en els adolescents
Pages
63 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2023-2024
This item appears in the following Collection(s)
- Grau en Psicologia [196]
Rights
Tots els drets reservats