dc.contributor | Collet, Jordi (Collet i Sabé) | |
dc.contributor | Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes | |
dc.contributor | Universitat de Vic. Màster en Educació Inclusiva | |
dc.contributor.author | Casas Castañé, Marta | |
dc.date.accessioned | 2025-03-25T08:15:17Z | |
dc.date.available | 2025-03-25T08:15:17Z | |
dc.date.created | 2013 | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/8669 | |
dc.description | Curs 2012-2013 | es |
dc.description.abstract | La pregunta inicial de recerca que he plantejat per a aquest TFM era doble i es referia
a l’impacte de les activitats del projecte “Referents d’èxit” en l’autoconcepte i les
expectatives de futur d’alumnat de secundària (en general, i específicament en el cas
d’alumnes musulmanes).
Aquesta pregunta anava acompanyada d’una hipòtesi que la recerca corrobora
parcialment: efectivament, aquest tipus d’activitat influeix positivament en
l’autoconcepte i en les expectatives de l’alumnat en general i de les alumnes
musulmanes en particular. La recerca no ha permès obtenir evidències empíriques
d’un impacte generalitzat de les activitats en totes les categories analitzades, però sí
en algunes. Concretament: La tendència generalitzada a un cavi de matís en l’expressió de les
expectatives professionals després de les xerrades: major determinació en la
resposta i aparició dels missatges recurrents dels referents d’èxit (taules 12 i
13).
· Variacions en la referència de l’origen com a element rellevant en
l’autoconcepte de l’alumnat d’origen immigrat abans i després de les xerrades
(taula 10). En aquest cas, però, la recerca no aporta informació suficient sobre
els motius d’aquestes variacions.
· Variacions en la identificació de barreres i facilitadors, abans i després de les
xerrades, especialment en les alumnes immigrades (entre elles, les
musulmanes): desaparició de la referència als diners com a barrera, més pes
dels condicionants vinculats a la pròpia actitud, aparició de referències directes
a les xerrades.
· Finalment, tant en la identificació dels referents com en la valoració de les
xerrades, apareixen referències explícites a l’impacte que han suposat per a
alguns alumnes (sobretot noies, de diversos orígens) les xerrades del projecte
“Referents d’èxit”.
Al meu parer, aquests resultats es poden interpretar com a indicadors dels impactes, i
justificarien una anàlisi amb més profunditat i amb la utilització de metodologies
complementàries per aconseguir noves dades que permetessin corroborar
definitivament la hipòtesi de partida. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 113 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject | Atenció a la diversitat | |
dc.subject.other | Educació inclusiva | es |
dc.subject.other | Immigrants | es |
dc.subject.other | Fracàs escolar | es |
dc.title | “Jo també puc” Referents d’èxit: una eina per a la millora de l’èxit educatiu de l’alumnat d’origen immigrat? | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |