Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributorCollet, Jordi (Collet i Sabé)
dc.contributorUniversitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributorUniversitat de Vic. Màster en Educació Inclusiva
dc.contributor.authorCasas Castañé, Marta
dc.date.accessioned2025-03-25T08:15:17Z
dc.date.available2025-03-25T08:15:17Z
dc.date.created2013
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/8669
dc.descriptionCurs 2012-2013es
dc.description.abstractLa pregunta inicial de recerca que he plantejat per a aquest TFM era doble i es referia a l’impacte de les activitats del projecte “Referents d’èxit” en l’autoconcepte i les expectatives de futur d’alumnat de secundària (en general, i específicament en el cas d’alumnes musulmanes). Aquesta pregunta anava acompanyada d’una hipòtesi que la recerca corrobora parcialment: efectivament, aquest tipus d’activitat influeix positivament en l’autoconcepte i en les expectatives de l’alumnat en general i de les alumnes musulmanes en particular. La recerca no ha permès obtenir evidències empíriques d’un impacte generalitzat de les activitats en totes les categories analitzades, però sí en algunes. Concretament: La tendència generalitzada a un cavi de matís en l’expressió de les expectatives professionals després de les xerrades: major determinació en la resposta i aparició dels missatges recurrents dels referents d’èxit (taules 12 i 13). · Variacions en la referència de l’origen com a element rellevant en l’autoconcepte de l’alumnat d’origen immigrat abans i després de les xerrades (taula 10). En aquest cas, però, la recerca no aporta informació suficient sobre els motius d’aquestes variacions. · Variacions en la identificació de barreres i facilitadors, abans i després de les xerrades, especialment en les alumnes immigrades (entre elles, les musulmanes): desaparició de la referència als diners com a barrera, més pes dels condicionants vinculats a la pròpia actitud, aparició de referències directes a les xerrades. · Finalment, tant en la identificació dels referents com en la valoració de les xerrades, apareixen referències explícites a l’impacte que han suposat per a alguns alumnes (sobretot noies, de diversos orígens) les xerrades del projecte “Referents d’èxit”. Al meu parer, aquests resultats es poden interpretar com a indicadors dels impactes, i justificarien una anàlisi amb més profunditat i amb la utilització de metodologies complementàries per aconseguir noves dades que permetessin corroborar definitivament la hipòtesi de partida.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent113 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subjectAtenció a la diversitat
dc.subject.otherEducació inclusivaes
dc.subject.otherImmigrantses
dc.subject.otherFracàs escolares
dc.title“Jo també puc” Referents d’èxit: una eina per a la millora de l’èxit educatiu de l’alumnat d’origen immigrat?es
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Fitxers en aquest element

 

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Comparteix a TwitterComparteix a LinkedinComparteix a FacebookComparteix a TelegramComparteix a WhatsappImprimeix