Mostra el registre parcial de l'element
“Jo també puc” Referents d’èxit: una eina per a la millora de l’èxit educatiu de l’alumnat d’origen immigrat?
dc.contributor | Collet, Jordi (Collet i Sabé) | |
dc.contributor | Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes | |
dc.contributor | Universitat de Vic. Màster en Educació Inclusiva | |
dc.contributor.author | Casas Castañé, Marta | |
dc.date.accessioned | 2025-03-25T08:15:17Z | |
dc.date.available | 2025-03-25T08:15:17Z | |
dc.date.created | 2013 | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/8669 | |
dc.description | Curs 2012-2013 | es |
dc.description.abstract | La pregunta inicial de recerca que he plantejat per a aquest TFM era doble i es referia a l’impacte de les activitats del projecte “Referents d’èxit” en l’autoconcepte i les expectatives de futur d’alumnat de secundària (en general, i específicament en el cas d’alumnes musulmanes). Aquesta pregunta anava acompanyada d’una hipòtesi que la recerca corrobora parcialment: efectivament, aquest tipus d’activitat influeix positivament en l’autoconcepte i en les expectatives de l’alumnat en general i de les alumnes musulmanes en particular. La recerca no ha permès obtenir evidències empíriques d’un impacte generalitzat de les activitats en totes les categories analitzades, però sí en algunes. Concretament: La tendència generalitzada a un cavi de matís en l’expressió de les expectatives professionals després de les xerrades: major determinació en la resposta i aparició dels missatges recurrents dels referents d’èxit (taules 12 i 13). · Variacions en la referència de l’origen com a element rellevant en l’autoconcepte de l’alumnat d’origen immigrat abans i després de les xerrades (taula 10). En aquest cas, però, la recerca no aporta informació suficient sobre els motius d’aquestes variacions. · Variacions en la identificació de barreres i facilitadors, abans i després de les xerrades, especialment en les alumnes immigrades (entre elles, les musulmanes): desaparició de la referència als diners com a barrera, més pes dels condicionants vinculats a la pròpia actitud, aparició de referències directes a les xerrades. · Finalment, tant en la identificació dels referents com en la valoració de les xerrades, apareixen referències explícites a l’impacte que han suposat per a alguns alumnes (sobretot noies, de diversos orígens) les xerrades del projecte “Referents d’èxit”. Al meu parer, aquests resultats es poden interpretar com a indicadors dels impactes, i justificarien una anàlisi amb més profunditat i amb la utilització de metodologies complementàries per aconseguir noves dades que permetessin corroborar definitivament la hipòtesi de partida. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 113 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject | Atenció a la diversitat | |
dc.subject.other | Educació inclusiva | es |
dc.subject.other | Immigrants | es |
dc.subject.other | Fracàs escolar | es |
dc.title | “Jo també puc” Referents d’èxit: una eina per a la millora de l’èxit educatiu de l’alumnat d’origen immigrat? | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |