Repositori institucional de la UVic-UCC: Enviaments recents
Ara mostrant els elements 21-40 de 6849
-
Protocol i transformació: Una mirada feminista a la prevenció de violències masclistes en l'educació en el lleure
(2025-05-05)Aquest treball de final de grau analitza el protocol de prevenció i actuació davant d’agressions de l’Esplai de Sant Josep, a partir d’un enfocament qualitatiu i feminista. L’objectiu principal és ... -
La invisibilitat de la intersexualitat
(2025-05-19)Aquest treball final de grau explora la intersexualitat i les seves implicacions en la construcció de la identitat de gènere. L’estudi se centra en un cas concret d’una persona intersexual que ha ... -
Disease-related malnutrition in hospitalized chronic patients with complex needs
(2020)Background and aims: Disease-related malnutrition is a prevalent condition that can be associated with multimorbidity. The purposes of this study were to assess the prevalence of disease-related ... -
Perceived Barriers and Facilitators to Healthy Eating among Pakistani Women Participating in the PakCat Program in Catalonia: A Qualitative Approach
(2024)Immigrant women of Pakistani origin are among the most at-risk groups for type 2 diabetes, obesity, and heart failure in Catalonia. As the incidence of these diseases is associated with lifestyle factors, ... -
La prevenció de l’anorèxia a l’escola des de l’educació social: proposta de millora d’un programa de sensibilització primerenca
(2025-05-19)Aquest Treball Final de Grau (TFG) parteix de la preocupació social davant de la disminució d’edat en què comencen a aparèixer els Trastorns de la Conducta Alimentària (TCA). El tema d’aquest treball ... -
Relats de vida i intervenció social: Una mirada al sensellarisme a través del diàleg amb una educadora social
(2025-05-01)L'objectiu principal d'aquest Treball Final de Grau és reflexionar sobre la pràctica social i educativa mitjançant l'anàlisi de relats de vida, extrets de documents i visionats, i amb el suport d’una ... -
L’acomodació de la diversitat religiosa en contextos d’acollida. Perspectives i pràctiques socioeducatives per a la intervenció
(2025-05-19)Aquest Treball de Final de Grau analitza com s’acomoda la diversitat religiosa en contextos d’acollida d’infants i adolescents. A partir d’una metodologia qualitativa, s’han realitzat un total de sis ... -
Quina importància té el vincle entre educador/a i educand al moment d’arribar en el recurs crae
(2025-05-19)Aquest Treball de Final de Grau mostra una recerca sobre la importància que té el vincle entre educador/a i educand dins d’un recurs CRAE. S’ha emprat una metodologia d’investigació qualitativa, ... -
L’ensenyament de la geografia a primària: una mirada crítica a les pràctiques actuals i les estratègies metodològiques per millorar-ne l’eficàcia. Estudi comparatiu entre tres mestres de diferents centres educatius
(2025-05-01)Aquest treball analitza com s’ensenya actualment la geografia a les escoles de primària i quines metodologies podrien millorar-ne l’eficàcia pedagògica. La recerca es basa en un enfocament qualitatiu, ... -
Les estratègies, adaptacions i recursos més eficients dins de l’aula ordinària en l’etapa de primària per l’alumnat amb pèrdua auditiva severa o profunda amb un o dos implants coclears
(2025-05-19)El tema d’aquest treball de final de grau se centra en l'anàlisi de les estratègies, recursos i adaptacions més eficients dins de l’aula ordinària en l’etapa d’Educació Primària per atendre l’alumnat ... -
Les danses com a eina d’inclusió social i cultural a les aules
(2025-05-25)Aquest treball de final de grau analitza la dansa com a eina d’inclusió social i cultural a les aules d’educació primària. S’utilitza un plantejament interpretatiu, s’observa la literatura existent ... -
El desenvolupament de la identitat professional dels i les docents d’aules hospitalàries
(2025-05-19)Aquest Treball de Final de Grau és un estudi qualitatiu que se centre en el desenvolupament de la identitat professional dels docents que exerceixen la seva tasca en aules hospitalàries de Catalunya. ... -
Els jocs de taula a l'escola com a recurs pedagògic per promoure la inclusió educativa: oportunitats i reptes
(2025-05-19)El treball de fi de grau s’articula a traves de l’objectiu les oportunitats i reptes sobre la implementació dels jocs de taula com a recurs pedagògic per promoure la inclusió educativa al cicle ... -
La música com a eina d’aprenentatge d’altres disciplines
(2025-05-19)Els beneficis de la música, com són l’augment de la motivació, la concentració, la creativitat o la participació dels alumnes, entre d’altres, s’han estudiat especialment dins els estudis curriculars ... -
The Role of Storytelling to Teach Grammar to Young Children: A Resource Bank
(2025-05-19)This dissertation is based on a highly present reality in the classrooms, especially those teaching English as a second language. Teaching English grammar to primary school children is not always easy, ... -
Does an English language immersion in a Catalan i5 classroom have a real impact on children when introducing a foreign language?
(2025-05-19)This study aims to determine whether a nine-week English language immersion in an Early Childhood Education classroom at a Catalan school has a real impact on young learners in the early stages of ... -
EFL teaching strategies in 6th grade primary education
(2025-01-15)This study examines the teaching strategies used by English as a Foreign Language (EFL) in-service teachers in sixth-grade primary school classrooms. The primary objective of this piece of research ... -
Monitoring social media communications of nonprofessional sports clubs: A rink hockey case study
(2025)oday, the importance of social media in sports marketing and communication is undeniable. Several studies investigate how sports organizations use social media to engage fans, manage brands, and cultivate ... -
Analysing the effectiveness of Phonics methodology and memorisation and repetition strategies in vocabulary writing in primary EFL learners
(2025-05-01)Este estudio investiga la eficacia de dos metodologías: por un lado, el método Phonics y, por otro, las estrategias de memorización y repetición, en la enseñanza del inglés como lengua extranjera (EFL) ... -
Creating a safe learning environment: what preschoolers need to master classroom routines in a foreign language
(2025-05-01)L’objectiu del present estudi és observar i identificar quines rutines estructurades i estratègies d’aula són més efectives per afavorir l’adquisició de l’anglès com a llengua estrangera en infants ...