dspace.uvic.cat
    • English
    • català
    • Castellano
  • Castellano 
    • Català
    • English
  • Login
Listando por materia 
  •   Principal
  • Listando por materia
  •   Principal
  • Listando por materia
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Listando por materia "Jocs per ordinador"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Ordenar por:

Orden:

Resultados:

Mostrando ítems 1-16 de 16

  • título
  • fecha de publicación
  • fecha de envío
  • ascendente
  • descendente
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Aprendizagem baseada em Jogos Digitais Entrevistas com professores que utilizam jogos digitais em suas práticas educativas 

      Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); Eguía, José Luis; Hildebrand, Hermes Renato (2013)
      In contrast to other media like TV or cinema, digital games are unique and different because they offer a persuasive rhetoric. This investigation introduces the cases of two primary school teachers ...
    • Card Game 

      Barnada Tintó, Miquel (2016-06)
      En aquest treball de fi de grau s’exposa el procediment, el funcionament i el resultat de la creació d’un videojoc de cartes col·leccionables i d’estratègia. Agafant com a inspiració el Hearthstone: ...
    • Co-creation of a serious game to develop competences on the primary education program 

      Eguía, José Luis; Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); Albajes, L.S. (2014)
      This paper presents the research work carried out by an interdisciplinary group of technologists and entertainment experts in collaboration with primary teachers to develop a serious game to work ...
    • Creation of video games as a cognitive resource in the framework of Participatory Action Research Case Study: The Videogame Miquel Crusafont 

      Eguía, José Luis; Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); Solano Albajés, Lluís (2012)
      The case study described below, is an example of the application of the Participatory Action Research in the use of videogames as cognitive resource. The game Miquel Crusafont (part of the Personatges ...
    • Desenvolupament d'un joc per torns parametritzable amb possibilitat multijugador i I.A. 

      Casas Roma, Joan (2008-07-08)
      Els jocs són una de les indústries de software més gran del món de la informàtica. Des dels primers jocs en blanc i negre que simulaven raquetes i una pilota, fins avui en dia, en que el desenvolupament ...
    • Escacs, un sistema intel·ligent 

      Segura Palomar, Manel (2008-09-30)
      Des dels inicis dels ordinadors com a màquines programables, l’home ha intentat dotar-los de certa intel•ligència per tal de pensar o raonar el més semblant possible als humans. Un d’aquests intents ha ...
    • Juegos digitales en el aula: un caso de estudio 

      Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); Eguía, José Luis; Solano Albajés, Lluís (2012)
      Durante el año 2011 se diseño, implementó y estudió un juego digital que muestra la vida de un científico Catalán: El paleontólogo Miquel Crusafont. El juego fue creado como un recurso para el ...
    • Juegos digitales en las aulas Catalanas: El punto de vista de los profesores 

      Eguía, José Luis; Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); Solano Albajés, Lluís (2013)
      This paper explains the work that we have been doing related with what teacher think about digital games in the classroom. The main objective is to discover and understand why Catalan teachers in ...
    • Juegos digitales y alfabetización digital: Entrevistas con profesores de primaria que utilizan juegos en la práctica Educativa 

      Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); Eguía, José Luis (2013)
      A diferencia de otros medios como la televisión o el cine, los juegos digitales se presentan como un medio único y diferente que proporcionan una nueva forma de retórica persuasiva. En este trabajo, se ...
    • O game CityVille: uma nova tendência da Web 

      Farias Coelho, Patrícia Margarida; Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); García Medina, Irene (2013)
      O objetivo principal desse artigo é analisar o jogo social CityVille criado pela empresa Zynga, uma das últimas tendências do Facebook encontrado e disponível na web. A escolha do corpus game CityVille ...
    • Open Device Labs - a global community movement to democratise testing and evaluation on real devices 

      Paiva Godinho, Raquel (2020-01-24)
      Han sorgit xarxes de laboratoris oberts a tothom i caracteritzats per la seva activitat local i connectivitat global per atendre diferents demandes del usuaris. Open Device Labs (ODLs) és un moviment ...
    • Os games digitais como um recurso cognitivo para o ensino da historia da Catalunha: um estudo de caso 

      Eguía, José Luis; Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); Solano Albajés, Lluís (2012)
      Os games digitais possuem um valor educativo importante e têm sido reconhecidos pelos educadores como um rico e produtivo espaço que proporciona conteúdos de aprendizagem para os estudantes, melhorando, ...
    • Usando um Jogo Digital na Sala de Aula do Ensino Fundamental: Visão dos Professores 

      Eguía, José Luis; Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); Solano Albajés, Lluís; Hildebrand, Hermes Renato (2012)
      A digital game was created as a resource for cognitive learning and afterwards it was used in primary schools in order to survey its active users. The methods used to recollect data were observation, ...
    • Video games as a cognitive resource. Case study: video game "Joan de Peratallada" 

      Eguía, José Luis; Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); Solano Albajés, Lluís (2011)
      Recently the video games, have become recognized as rich learning contents for students, because the students can improve they cognitive development. In this paper we explore the cognitive opportunities ...
    • Videojuegos : conceptos, historia y su potencial como herramientas para la educación 

      Eguía, José Luis; Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); Solano Albajés, Lluís (2012)
      Este artículo muestra los principales conceptos y breve historia de los videojuegos junto a temas claves de su evolución. Se establece además, un marco de discusión para comprender el potencial con ...
    • Videojuegos como un entorno de aprendizaje: el caso de "Monturiol el joc" 

      Eguía, José Luis; Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); Solano Albajés, Lluís (Icono 14;2011, Vol. 2, núm. 9, 2011)
      Video games in a learning environ-ment and their application to the educational world has become a common study between researchers because the use of videogames in the classroom is coherent with a ...
      Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya
      Contacto | Aviso legal | Política de cookies | Accesibilidad | Mapa web
      Con la colaboración de
      CSUC
       

       

      Listar

      Todo el repositorioPor comunidades y coleccionesPor fecha de publicaciónPor autoríaPor títuloPor materia

      Mi cuenta

      AccederRegistro
      Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya
      Contacto | Aviso legal | Política de cookies | Accesibilidad | Mapa web
      Con la colaboración de
      CSUC