Listando por materia "Pràctiques pedagògiques"
Mostrando ítems 1-20 de 29
-
Actitudes lingüísticas de docentes de secundaria frente a los anglicismos en el lenguaje adolescente: enseñanza plurilingüe y translanguaging
(2020-06-05)En una sociedad globalizada y multilingüe la lengua evoluciona y se transforma. Un reflejo de este fenómeno es la presencia de anglicismos en el lenguaje de los adolescentes. Ante la diversidad ... -
Adapting Agazzi sisters' theory to the learning of English as a foreign language in an early years classroom, vocabulary acquisition in Agazzi and conventional class methodologies
(2020-05-15)The introduction of English as a Foreign Language (EFL) into early years Catalan classrooms can be done in several ways. The focus of this research is to work on vocabulary acquisition through a ... -
Anàlisi de com dos docents conceben i posen en pràctica l'ensenyament de les Ciències a l'Educació Primària
(2020)Aquesta recerca es centra en l’anàlisi de les concepcions que tenen dos docents de l’ensenyament de les ciències i la seva posada en pràctica. Les dades s’han obtingut mitjançant una entrevista i una ... -
Anàlisi de la retroacció escrita i de la reescriptura d'articles d'opinió d'alumnes de 3r d'ESO
(2022-01-24)Aquest estudi analitza la retroacció escrita i la reescriptura de 22 textos d’un grup d’alumnes de 3r ESO de l’INS Lluís de Peguera de Manresa. L’objectiu de la recerca és conèixer quin tipus d’errors ... -
Anàlisi de les interaccions a l'aula en dos projectes de coneixement del medi natural
(2020-05-15)Aquesta recerca es centra en l’anàlisi de la interacció que sorgeix dins de dues aules de Primària, concretament a l’aula de 3r i 4t. Ambdues, treballen amb un projecte de ciències experimentals diferent. ... -
Aplicació d'una metodologia tradicional versus metodologia híbrida entre gamificació i educació esportiva: efectes en la motivació i la futura intenció de pràctica
(2020-06)Aquest estudi es basa en l’aplicació d’una unitat didàctica de Kinball a alumnes de 3er d’ESO amb una metodologia híbrida que incorpora dues metodologies diferents, la gamificació i l’educació esportiva. ... -
El coneixement gramatical a partir de l'ús de la llengua i la reflexió: categories gramaticals
(2020-06-02)En aquest estudi realitzat amb alumnes de primer d’ESO s’investiga l’ensenyament de les categories gramaticals variables i invariables seguint els últims models d’investigació sobre seqüències didàctiques ... -
Educació i revolució: repàs obert
(2011)Antoni Tort exposa moments històrics lligats a discursos i pràctiques pedagògiques diferents i analitza algunes qüestions com el dret a l'educació, l'educació en les revolucions, els projectes ... -
Efectivitat del mètode d'ensenyament de les fraccions en una escola respecte al grau de comprensió d'aquest concepte en els alumnes
(2020-05)Aquest estudi es centra en la relació entre el mètode d’ensenyament de les fraccions d’una escola del Gironès i el grau de comprensió d’aquest concepte en els seus alumnes. Les dades obtingudes provenen ... -
La filosofia 3/18: l'art d'ensenyar a pensar
(2021-05-14)En la societat actual es necessiten fomentar el pensament crític, creatiu i curós per formar persones amb capacitat reflexiva i capaces de conviure en societat. Aquest treball de Final de Grau planteja ... -
La gamificació en el punt de mira: anàlisi dels efectes sobre l'alumnat d'una experiència gamificada hibridada amb aprenentatge cooperatiu
(2020-06-05)En el últims anys són moltes les metodologies didàctiques que han aparegut en el context educatiu i de caràcter innovador, com l’aprenentatge cooperatiu o la gamificació. Aquest fet planteja diverses ... -
Hibridació del model pedagògic de responsabilitat personal i social i la gamificació, per fomentar les competències bàsiques transversals i els hàbits de vida saludables
(2020-06-02)L’objectiu d’aquest estudi ha sigut dissenyar, implementar i avaluar l’efecte d’una Unitat Didàctica amb un model pedagògic d’hibridació entre el Model de Responsabilitat Personal i Social i el Model ... -
Implementació de pràctiques docents basades en l'Universal Instructional Design (UID) en el context de l'EEES: un estudi sobre l'impacte de suports al professorat, per a la seva implementació en l'àmbit universitari
(2014-10-29)La finalitat d’aquesta recerca, és la identificació de la potencialitat d’estratègies d’implementació de pràctiques basades en principis d’Universal Instructional Design (UID) en el nostre context ... -
Improving pronunciation on primary education through CLIL methodology: teacher's perception
(2020-05)This research is a reflection about CLIL methodology. It is focused on the use of this methodology to improve pronunciation skills, and, more specifically, how it is perceived by teachers. The objectives ... -
Inclusió de l'alumnat a l'àrea d'Educació Física: anàlisi d'activitats d'aprenentatge inclusives en un centre educatiu
(2021-05)En aquest estudi s’ha portat a terme una investigació per analitzar quines activitats d’aprenentatge inclusives són presents dins l’àrea d’Educació Física en un centre educatiu concertat de Vic. En ... -
L'aprenentatge de l'estadística al parvulari
(2020-05)Aquest treball és una investigació educativa per analitzar com treballen l'estadística les mestres de parvulari, és a dir, per analitzar quines estratègies metodològiques i materials usen i quin tipus ... -
L'avaluació dels aprenentatges dels alumnes durant el procés d'innovació i millora de les pràctiques educatives inclusives
(2018-09-14)L’objecte d’estudi d’aquesta investigació és el canvi de les pràctiques avaluatives dels docents que estan immersos en processos d’innovació de la seva pràctica educativa vinculada a tres eixos: ... -
L'ensenyament de les modalitats dialectals de la llengua espanyola i el foment d'actituds lingüístiques positives entre l'alumnat
(2020-06-04)Les actituds lingüístiques han centrat bona part de les investigacions sociolingüístiques. Es defineixen com una actitud social dels individus basada en la llengua o l’ús que se’n fa i sovint estan ... -
L'escolta activa de l'infant en el seu aprenentatge
(2020-05)El present treball tracta sobre l’escolta activa, un dels principis més importants i difícils de tot el procés comunicatiu, saber escoltar, que té com objectiu escoltar i entendre aquesta comunicació ... -
Políticas y prácticas en la formación permanente del profesorado en TIC en Cataluña
(2015)En este artículo presentamos los resultados que emergen de una de las dimensiones investigadas en el proyecto “Políticas y prácticas en torno a las TIC en la enseñanza obli ...