Browsing by Subject "Ensenyament -- Metodologia"
Now showing items 1-20 of 23
-
Anàlisi comparat de les percepcions del valor pedagògic del silenci: l'escola senegalesa i l'escola catalana
(2019-05)El valor pedagògic del silenci en els contextos escolars està determinat per les pràctiques educatives que es viuen en el centre educatiu en funció de les percepcions que la cultura i la comunitat ... -
Anàlisi de converses a l’aula de Ciències a Cicle Inicial
(2019-05)Aquest treball d’investigació pretén trobar resultats a la pregunta “Què és el què es produeix quan realitzem converses a l’aula de ciències?”. Per fer-ho, s’han realitzat observacions i anàlisis de ... -
Anàlisi del paper de l'Educació Física en l'aprenentatge basat en projectes
(2018)L’objectiu principal d’aquest estudi és aprofundir en el coneixement de la metodologia d’aprenentatge basat en projectes. Aquesta metodologia innovadora s’està implantant actualment en una gran quantitat ... -
Anàlisi i observació dels serveis educatius comunals de Pistoia i com aquests afavoreixen a l'atenció a la diversitat
(2019-05-17)La recerca que exposo a continuació té com a objectiu conèixer el projecte educatiu de la ciutat de Pistoia i analitzar i observar els seus serveis educatius infantils (0-6 anys) per esbrinar com els ... -
Análisis bibliográfico de los estudios de gamificación aplicados en el ámbito educativo
(2019-05-17)Este trabajo tiene como principal objetivo conocer la influencia de la gamificación en la educación. El trabajo intenta responder a dos preguntas planteadas inicialmente que son las siguientes: ¿qué ... -
Animation as an educational tool to learn English vocabulary in a catalan Primary School
(2019-05-17)Nowadays, new educational tools and approaches are being implemented in schools, in order to teach English. That is why, this study attempts to explore the impact of animation in EFL teaching. This ... -
Aplicació de l'aprenentatge cooperatiu en l'àrea d'Educació Física com a millora de la cohesió de grup en alumnes de cicle inicial de Primària
(2019-05)L’aprenentatge cooperatiu és una metodologia educativa basada en el treball en petits grups heterogenis, on els estudiants ajunten forces per a millorar el seu propi aprenentatge i també el de la resta ... -
Aplicació i organització dels racons a primària: una nova proposta metodològica a l’aula
(2019)En aquest article s’intenta recollir l’evolució seguida per tal d’aplicar a primària una metodologia de treball per racons d’aprenentatge a la ZER Baix Berguedà i més concretament a l’Escola d’Olvan. Es ... -
Avaluació de l’adquisició del concepte de nombre en aules multinivell d’Educació Infantil
(2019-06)En els cicles més elevats de les nostres escoles trobem infants que mostren dificultats en el coneixement abstracte de les matemàtiques més complexes, moltes vegades aquestes dificultats són degudes a ... -
CLIL teaching: a study of how an English specialist faces, plans and carries out a Science-CLIL didactic sequence
(2019-05-17)Since 1990 CLIL is defined as an approach that integrates the learning of subject contents and the acquisition of an L2. This approach has been implemented on different countries and schools, to enhance ... -
Estratègies d’atenció a la diversitat a l’aula de música
(2019-05)Estratègies d’atenció a la diversitat a l’aula de música és el títol d’aquest Treball Final del Grau de Mestre en Educació Primària. L’objectiu és explorar diverses aproximacions al concepte d’inclusió ... -
Un estudi de cas a l’escola bressol Tabalet sobre l’aprenentatge dels valors
(2019-05-17)Vivim en una societat plural on hem de conviure amb altres persones. Els valors ens ajuden a conviure en el respecte cap als altres. Aquesta investigació pretén conèixer com es poden començar a treballar ... -
Evolució de les idees dels infants sobre la classificació d'animals invertebrats
(2019-05)Aquesta recerca es centra en l’estudi dels criteris que usen els alumnes per classificar animals invertebrats, en concret, artròpodes (agrupats en insectes, aràcnids, crustacis i miriàpodes), mol·luscs ... -
L’aprenentatge del lèxic científic en l’alumnat d’origen immigrant: orientacions metodològiques, estratègies d’ensenyament i adaptació al nivell lingüístic
(2019-09)Amb aquest TFM vam iniciar un Pla de Millora en una escola alacantina amb l’objectiu de millorar l’aprenentatge del lèxic en l’àrea de les Ciències Naturals per part de l’alumnat d’origen immigrant. ... -
L’Educació Assistida amb Animals com a eina d’inclusió dins l’aula ordinària
(2019-05-17)El present treball tracta sobre l’Educació Assistida amb Animals, un tipus d’intervenció educativa molt nova que té com objectiu millorar els aspectes curriculars de l’alumnat amb l’ajuda d’un gos, ... -
L’impuls de l’aprenentatge basat en projectes en un entorn digital de treball i aprenentatge en un centre d’educació de primària
(2019)L'aprenentatge basat en projectes (ABP) s’ha consolidat com una metodologia per desenvolupar competències curriculars, augmentar la motivació i l'autoestima de l'alumnat, i potenciar la recerca i la ... -
L’Olivar, aprendre a través de la investigació. Més enllà d’una recepta didàctica
(2019)L’article ens mostra la voluntat de canvi d’una escola, l’Olivar. L'interès d’un equip de treball per adaptar-se a la societat i traslladar l’aprenentatge fora de les aules. La introducció del treball ... -
Percepcions d'alumnat i professor: estudi comparatiu dels continguts treballats a Educació Física
(2019-06)Antecedents i objectius: El present estudi reconeix la necessitat de considerar les percepcions dels alumnes per tal d’ajustar les accions del professorat perquè coincideixin amb la intenció educativa ... -
Percepcions del docent i l'alumnat de l'INS Guillem de Berguedà en les activitats coreogràfiques aplicades al model pedagògic d'Educació Esportiva
(2018-06)En el següent estudi qualitatiu i quantitatiu (mixt) es pretén analitzar les percepcions del professorat i l’alumnat de 4t d’ESO abans i després de la realització de les activitats coreogràfiques a ... -
Recursos, factors i estratègies per la inclusió de l'alumnat sord
(2019-05)Aquest treball final de Grau dona visibilitat a l’alumnat sord i d’aquesta manera poder oferir les mateixes oportunitats d’aprenentatge i d’inclusió. Per aquest motiu s’ha realitzat un estudi per conèixer ...