Audiodescripció, subjectivitat i experiència fílmica
Author
Other authors
Publication date
2022ISSN
2014-2242
Abstract
Aquest article tracta de l’audiodescripció (AD) de pel·lícules a
Catalunya. Després d’un repàs del marc normatiu que regeix
aquesta pràctica, es posa en relleu la contradicció entre
l’exigència d’objectivitat de la norma vigent i el caràcter altament
connotatiu del llenguatge cinematogràfic. Seguidament, es
presenten els resultats d’un estudi de recepció que posa a
prova tres estils d’AD amb persones amb discapacitat visual:
un estil convencional i dos estils interpretatius, l’AD narrativa i
l’AD cinematogràfica. Els resultats mostren que els estils d’AD
interpretatius són una alternativa vàlida, que podria ajudar a
millorar l’experiència fílmica de les persones amb discapacitat
visual.
This article examines the audio description (AD) of films in
Catalonia. After reviewing the regulatory framework governing
this practice, it highlights the contradiction between its
demand for objectivity and the highly connotative nature of
the film language. Then presents the results of a reception
study which tests three AD styles with individuals with visual
impairment: a conventional style and two interpretative styles,
namely narrative AD and cinematographic AD. The findings
show that the interpretative AD styles are a valid alternative
which could help to improve the film experience of individuals
with visual impairment.
Document Type
Article
Document version
Published version
Language
Catalan
Subject (CDU)
81 - Linguistics and languages
Pages
10 p.
Publisher
Consell de l'Audiovisual de Catalunya
Citation
Bardini, Floriane (2022) Audiodescripció, subjectivitat i experiència fílmica. Quaderns del CAC, XXV(48), 95-104
This item appears in the following Collection(s)
- Articles [1523]
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/