Anàlisi dels conflictes a l’aula d’educació física
Visualitza/Obre
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2024-11-29Resum
Aquest Treball de Fi de Grau analitza la gestió dels conflictes a l’aula d’educació física, destacant-ne les causes, les tipologies i les estratègies aplicades pels docents per prevenir-los i resoldre’ls. Mitjançant una revisió del marc teòric i l’anàlisi d’una entrevista qualitativa, s’aborden conflictes derivats de factors com la competitivitat, les normes del joc, les diferències d’habilitats físiques i els estereotips de gènere. Els resultats mostren que el joc cooperatiu, la mediació i l’educació emocional són eines clau per transformar el conflicte en una oportunitat pedagògica. Aquest treball destaca la necessitat d’una formació docent específica per gestionar aquestes situacions i contribuir a la creació d’un clima d’aprenentatge inclusiu i positiu.
This Final Degree Project analyzes conflict management in physical education classes, focusing on the causes, types, and strategies teachers use to prevent and resolve these situations. Through a review of the theoretical framework and an analysis of a qualitative interview, the study examines conflicts arising from factors such as competitiveness, game rules, differences in physical abilities, and gender stereotypes. The results reveal that cooperative play, mediation, and emotional education are key tools to transform conflicts into pedagogical opportunities. This work highlights the need for specific teacher training to address these situations and foster an inclusive and positive learning environment.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Versió del document
Versió publicada
Llengua
Català
Paraules clau
Pàgines
44 p.
Publicat per
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Nota
Curs 2024-2025
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/