dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | Porta Sabaté, Eva | |
dc.date.accessioned | 2025-07-23T06:54:49Z | |
dc.date.available | 2025-07-23T06:54:49Z | |
dc.date.created | 2024-11-29 | |
dc.date.issued | 2024-11-29 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/180341 | |
dc.description | Curs 2024-2025 | ca |
dc.description.abstract | Aquest Treball de Fi de Grau analitza la gestió dels conflictes a l’aula d’educació física, destacant-ne les causes, les tipologies i les estratègies aplicades pels docents per prevenir-los i resoldre’ls. Mitjançant una revisió del marc teòric i l’anàlisi d’una entrevista qualitativa, s’aborden conflictes derivats de factors com la competitivitat, les normes del joc, les diferències d’habilitats físiques i els estereotips de gènere. Els resultats mostren que el joc cooperatiu, la mediació i l’educació emocional són eines clau per transformar el conflicte en una oportunitat pedagògica. Aquest treball destaca la necessitat d’una formació docent específica per gestionar aquestes situacions i contribuir a la creació d’un clima d’aprenentatge inclusiu i positiu. | ca |
dc.description.abstract | This Final Degree Project analyzes conflict management in physical education classes, focusing on the causes, types, and strategies teachers use to prevent and resolve these situations. Through a review of the theoretical framework and an analysis of a qualitative interview, the study examines conflicts arising from factors such as competitiveness, game rules, differences in physical abilities, and gender stereotypes. The results reveal that cooperative play, mediation, and emotional education are key tools to transform conflicts into pedagogical opportunities. This work highlights the need for specific teacher training to address these situations and foster an inclusive and positive learning environment. | ca |
dc.format.extent | 44 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject.other | Gestió de conflictes--Ensenyament | ca |
dc.subject.other | Educació emocional | ca |
dc.subject.other | Ensenyament | ca |
dc.title | Anàlisi dels conflictes a l’aula d’educació física | ca |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca |
dc.description.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | ca |
dc.embargo.terms | cap | ca |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | |