Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorVidal Ullastre, Maria
dc.contributor.authorVilaseca Peregrina, Aleix
dc.date.accessioned2025-07-24T08:05:12Z
dc.date.available2025-07-24T08:05:12Z
dc.date.created2025-05-19
dc.date.issued2025-05-19
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/180349
dc.descriptionCurs 2024-2025ca
dc.description.abstractCada vegada més docents es veuen afectats per un malestar emocional derivat de múltiples factors. Aquest malestar, sovint relacionat amb la síndrome del burnout, pot arribar a afectar negativament no només el docent, sinó també la qualitat de l’ensenyament i l’aprenentatge de l’alumnat. El present Treball de Fi de Grau (TFG) analitza el benestar emocional dels mestres en un context poc explorat: les escoles rurals, concretament dins d’una Zona Escolar Rural (ZER). L’estudi es desenvolupa en dues fases: una primera de fonamentació teòrica, que aborda els principals models de benestar, les causes i conseqüències del burnout, i les característiques organitzatives i pedagògiques de les ZER; i una segona fase empírica, centrada en un estudi de cas en una ZER de la Catalunya Central, amb una vintena de mestres distribuïts en tres escoles. A través d’entrevistes, enquestes i anàlisi documental, es constata que molts docents gestionen adequadament el seu benestar gràcies a les fortaleses del model rural, però també s’hi detecten diverses fonts de malestar. El treball conclou amb la proposta de quatre línies d’acció per afavorir el benestar docent en la ZER estudiada.ca
dc.description.abstractMore and more teachers are experiencing emotional distress caused by multiple factors. This discomfort, often associated with burnout syndrome, can negatively affect not only the teacher but also the quality of teaching and student learning. This Final Degree Project analyses teachers’ emotional well-being in a setting that hasn’t been studied much: rural schools, especially those that are part of what’s called a Rural School Zone (ZER). The study has two main parts. The first looks at what research says about well-being, what causes burnout, what its effects are, and how ZERs work in terms of teaching and organisation. The second part is more practical: it focuses on a case study in a ZER in Central Catalonia, involving around twenty teachers working across three schools. Through interviews, surveys, and document analysis, the study finds that many teachers manage their well-being effectively thanks to the strengths of the rural school model. However, several sources of distress are also identified. The project concludes with four proposed lines of action aimed at promoting teacher well-being in the ZER studied.ca
dc.format.extent150 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.otherProfessors -- Estrès laboralca
dc.subject.otherSíndrome d'esgotament professionalca
dc.subject.otherEscoles ruralsca
dc.titleEl benestar docent en Zones Escolars Rurals: un estudi de casca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca
dc.embargo.termscapca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Fitxers en aquest element

 

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Comparteix a TwitterComparteix a LinkedinComparteix a FacebookComparteix a TelegramComparteix a WhatsappImprimeix