Reptes i oportunitats de la transició de primària a secundària dels estudiants de “El Roure Gros” a “l’institut de Gurb”
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2025-05-19Resumen
Aquest Treball de Fi de Grau pretén analitzar els reptes i les oportunitats de la transició
de l’escola El Roure Gros a l’Institut de Gurb, posant l’atenció als diferents factors que
influeixen en aquest pas, a nivell pedagògic, emocional i organitzatiu. Per aquest
estudi de cas, s’han utilitzat entrevistes amb un membre de l’equip directiu de cada
centrem i una a una alumna que ha fet aquest any aquesta. S’analitza elements com la
coherència curricular, com es compren la transició en ambdós centres, els factors
emocionals i socials, fent una associació a l’adolescència, el paper de les famílies i
l’EAP i les ambdues metodologies.
Es pot veure com tot i que tinguin dos models diferents, tenen una bona base amb un
pla d’acollida estructurat i graella de traspàs d’informació qualitativa detallada.
Tanmateix, es proposen estratègies per ambdós centres per millora com principalment:
la creació d’una caixa d’investigació de la secundària (metodologia emprada a aquesta
escola), el programa del “germà/na gran”, l’ajust de la distribució de la càrrega
d'exàmens.
This Final Project of the Degree examines the challenges and opportunities involved in
the transition from El Roure Gros Primary School to Gurb Secondary Institute, focusing
on the pedagogical, emotional, and organizational factors that shape this passage.
Through a case-study approach, interviews were conducted with a member of the
leadership team at each centre and with a student who made the transition this year.
Key elements analysed include curricular coherence, each centre’s understanding of
the transition, emotional and social factors linked to adolescence, the roles of families
and the psycho-pedagogical counseling and guidance team, and the differing
methodologies in use. Despite their different models, both centres rely on a solid
foundation: a structured welcome plan and a detailed qualitative information-transfer
framework. The project proposes targeted improvements such as introducing a
“secondary investigation box” (adapted from the primary school’s method), the
establishment of a “big brother/big sister” support program, and the rebalancing of
homework and exams to smooth the transition to secondary school.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Versión del documento
Versión publicada
Lengua
Catalán
Palabras clave
Páginas
108 p.
Publicado por
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Nota
Curs 2024-2025
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/