Mostra el registre parcial de l'element
Planificació i disseny d’un pla de suport conductual per un alumne amb NEE en un centre d’educació especial
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | Rial Izern, Biel | |
dc.date.accessioned | 2025-07-24T11:00:57Z | |
dc.date.available | 2025-07-24T11:00:57Z | |
dc.date.created | 2025-05-01 | |
dc.date.issued | 2025-05-01 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/180352 | |
dc.description | Curs 2024-2025 | ca |
dc.description.abstract | Aquest treball analitza el repte que suposen les conductes problemàtiques en el context d’un centre d’Educació especial i proposa un Pla de Suport Conductual Positiu (SCP) adaptat a un alumne concret amb Necessitats Educatives Especials (NEE). Mitjançant una metodologia mixta de recerca aplicada, s'ha realitzat una avaluació funcional de la conducta que n’ha permès identificar la funció i l’origen. A partir d'aquest anàlisi, s'ha dissenyat un Programa Educatiu de Conducta (PEC) que permetrà registrar la conducta i avaluar-ne el funcionament. El procés està basat en la importància d'un enfocament sistèmic, proactiu i respectuós en la gestió de la conducta, amb la participació activa tant de l'entorn escolar com familiar. Aquest model és transferible als centres educatius ordinaris i contribueix a la promoció d'una educació inclusiva de qualitat. | ca |
dc.description.abstract | This paper analyzes the challenge posed by problematic behaviors within the context of a Special Education center and proposes a Positive Behavioral Support (PBS) Plan tailored to a specific student with Special Educational Needs (SEN). Through a mixed-method applied research approach, a functional behavior assessment was conducted, allowing for the identification of the behavior’s function and origin. Based on this analysis, a Behavioral Educational Program (BEP) was designed to record the behavior and assess its functioning. The process is grounded in the importance of a systemic, proactive and respectful approach to behavior management, involving the active participation of both the school and the family environment. This model is transferable to all educational settings and contributes to the promotion of high-quality inclusive education. | ca |
dc.format.extent | 145 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject.other | Educació especial | ca |
dc.subject.other | Educació inclusiva | ca |
dc.subject.other | Conducta (Psicologia) | ca |
dc.title | Planificació i disseny d’un pla de suport conductual per un alumne amb NEE en un centre d’educació especial | ca |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca |
dc.embargo.terms | cap | ca |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess |