Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorNoguer Batlle, Rita
dc.date.accessioned2025-07-25T07:32:36Z
dc.date.available2025-07-25T07:32:36Z
dc.date.created2025-05-19
dc.date.issued2025-05-19
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/180359
dc.descriptionCurs 2024-2025ca
dc.description.abstractCom ens sentiríem si d’un dia per l’altre ens hem de mudar de país, començar en una feina nova, amb persones que no coneixem, una manera diferent de treballar i en un idioma que no entenem? Quant temps tardaríem a adaptar-nos a aquesta nova realitat? Quines actituds o mecanismes de l’entorn podrien facilitar aquest procés d’adaptació? Quina importància té el suport de la gent que ens envolta? Cada cop hi ha més infants que es troben en una situació semblant a aquesta, infants nouvinguts a les escoles catalanes amb un context lingüístic, cultural i emocional nou i complex per a ells i elles. Aquesta realitat requereix fer ús de recursos pedagògics que facilitin aquesta adaptació i acollida per tal que sigui afectiva i significativa per a l’alumnat. Per fer això, s’ha d’ampliar la mirada, i no centrar-nos només en l’alumne nouvingut, sinó també en tot l’entorn que l’acompanyarà, l’escola, la mestra, els companys i companyes, etc. Perquè pugui haver-hi una bona adaptació, l’infant s’ha de sentir còmode amb tots els aspectes que el rodegen. Aquest treball busca crear una eina pedagògica per a contribuir en aquest procés d’inclusió, i parteix de la idea que la música, com a llenguatge universal, creatiu i intercultural, i els contes, com a canal narratiu, interactiu i flexible, poden ser uns elements potents per fer-ho. A partir de les experiències d’infants d’edats, cultures i procedències diferents, nouvinguts a l’escola La Vila de Palamós, es dissenya una proposta educativa que uneix el conte i la música per crear un espai d’expressió i participació intercultural. Aquest conte musical contindrà un seguit d’activitats, inspirades en les dades extretes d’entrevistes als infants nouvinguts, que seran avaluades per experts professionals de l’àmbit educatiu per tal de verificar si compleixen els criteris d’inclusió adequats. L’objectiu principal és crear un moment, un espai, on tots els infants es puguin sentir part d’un grup, independentment del seu origen o la llengua que parlin. Es busca que se sentin escoltats, acompanyats i benvinguts, fomentant la convivència, el respecte i la comprensió de la diversitat com un element enriquidor per a tothomca
dc.description.abstractAquest treball final de grau busca crear una eina pedagògica afectiva per afavorir a la inclusió dels infants a les escoles de primària. A través de la cerca bibliogràfica, s’analitzen els elements més importants i a tenir en compte i a partir d’això es comença amb la proposta pràctica. Aquesta es tracta de la creació d’un conte musical amb activitats dirigides als infants per poder fer a una aula ordinària. Aquestes activitats busquen tenir una actitud inclusiva, educativa i fomentar una mirada intercultural. L’estudi combina metodologies qualitatives i quantitatives, a través d’entrevistes, observacions i rúbriques d’avaluació es valora la situació actual de les escoles i l’impacte de la intervenció en termes d’inclusió, participació i benestar emocional. Els resultats assenyalen que el conte musical és una eina afectiva per promoure habilitats socials com l’empatia, la motivació, comunicació, escolta activa, vincles interpersonals i facilitar l’adaptació d’infants nouvinguts al nou entorn escolar. This final thesis seeks to create an affective pedagogical tool to promote the inclusion of children in primary schools. Through bibliographic research, the most important elements to be considered are analyzed and then the practical proposal is started. This is the creation of a musical story with activities aimed at children to be done in an ordinary classroom. These activities seek to have an inclusive and educational attitude and to promote an intercultural outlook. The study combines qualitative and quantitative methodologies, through interviews, observations and evaluation surveys to assess the current situation of the schools and the impact of the intervention in terms of inclusion, participation and emotional well-being. The results show that musical content is an effective tool to promote social skills such as empathy, motivation, communication, active listening, interpersonal bonds and to facilitate the adaptation of new children to the new school environment.ca
dc.format.extent132 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.otherEnsenyamentca
dc.subject.otherConteca
dc.subject.otherEducació inclusivaca
dc.titleEl conte musical com a eina d’inclusió per a alumnat nouvingut en un context de primàriaca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca
dc.embargo.termscapca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint