Comparació de l’educació física entre Catalunya i Nepal
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2025-05-19Resumen
Aquest treball presenta una anàlisi comparativa de l’educació física en dues escoles
situades en contextos diferents: una a Catalunya i l’altra al Nepal. L’objectiu general és
comparar l’ensenyament d’aquesta matèria en ambdós territoris a través d’una
fonamentació teòrica i l’ús d’instruments d’anàlisi adequats. Els objectius específics
inclouen descriure les principals dificultats que s'enfronten els docents d’educació
física al Nepal, basant-se en l’experiència adquirida durant les pràctiques, així com
examinar els recursos materials i humans disponibles en ambdós contextos educatius.
A més, el treball es fonamenta en els Objectius de Desenvolupament Sostenible
(ODS) 3, 4 i 5, amb la finalitat de promoure una bona salut i benestar, garantir una
educació de qualitat i fomentar la igualtat de gènere tant a Catalunya com al Nepal. La
metodologia emprada combina observació directa de les classes, entrevistes amb
docents, i l’anàlisi de documents curriculars. Els resultats mostren diferències
significatives en la infraestructura, els recursos disponibles i la percepció de l’educació
física.
This study presents a comparative analysis of physical education in two schools from
different contexts: one in Catalonia and the other in Nepal. The general objective is to
compare how this subject is taught in both regions through theoretical foundations and
analytical instruments. The specific objectives include describing the main challenges
faced by physical education teachers in Nepal, based on practical experience, and
examining the material and human resources available for teaching in both contexts.
Additionally, the study aligns with Sustainable Development Goals (SDGs) 3, 4, and 5,
aiming to promote good health and well-being, ensure quality education, and foster
gender equality in both Catalonia and Nepal. The methodology combines direct class
observation, interviews with teachers, and curriculum analysis. The results highlight
significant differences in infrastructure, available resources, and perceptions of physical
education.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Versión del documento
Versión publicada
Lengua
Catalán
Palabras clave
Páginas
50 p.
Publicado por
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Publicado en
Curs 2024-2025
Nota
Curs 2024-2025
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/