Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorCastías Hoyos, Maria
dc.contributor.authorParés Perez, Ariadna
dc.date.accessioned2025-09-08T12:20:27Z
dc.date.created2025-05-01
dc.date.issued2025-05-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/180450
dc.descriptionCurs 2024-2025ca
dc.description.abstractEste estudio investiga la eficacia de dos metodologías: por un lado, el método Phonics y, por otro, las estrategias de memorización y repetición, en la enseñanza del inglés como lengua extranjera (EFL) en alumnado de primaria, concretamente con niños de 8 años. Además, se pretende analizar la posible influencia de la lengua materna de los estudiantes en el proceso de aprendizaje de la ortografía inglesa. La investigación implica la comparación de información teórica con datos recogidos mediante diferentes periodos de evaluación, como un pretest, un postest y un postest diferido, con el objetivo de evaluar el progreso de los participantes antes y después de dos intervenciones de 50 minutos cada una. Estas intervenciones se centran en la adquisición de la escritura correcta de un vocabulario específico que contiene fonemas y grafemas complejos en lengua inglesa, mediante dos metodologías distintas. Los resultados de este estudio se presentan y analizan en este trabajo final de máster, ofreciendo un análisis crítico sobre la eficacia de estas estrategias, así como las interferencias de la lengua materna del alumnado en este proceso. Al mismo tiempo, se ofrecen conclusiones útiles para la mejora de la práctica docente en el ámbito del aprendizaje del vocabulario escrito en inglés como lengua extranjera.ca
dc.description.abstractAquest estudi investiga l’eficàcia de dues metodologies, per una banda el mètode Phonics i, per l’altra, les estratègies de memorització i repetició, en l’ensenyament de la llengua anglesa com a llengua estrangera (EFL) amb alumnat de primària, concretament amb alumnes de 8 anys. A més, es busca analitzar la possible influència de la llengua materna dels estudiants en el procés d’aprenentatge de l’ortografia anglesa. La recerca implica la comparació d’informació teòrica amb dades recollides mitjançant diferents període d’avaluació com un pre-test, un post-test i un delayed post-test, per tal d’avaluar el progrés dels participants abans i després de dues intervencions de 50 minuts cada una. Aquestes intervencions se centren en l’adquisició de la correcta escriptura d’un vocabulari específic, que conté fonemes i grafemes complexes en la llengua anglesa, mitjançant dues metodologies diferents. Els resultats d’aquest estudi es presenten i s’analitzen en aquesta final dissertation, oferint una anàlisi crítica sobre l’eficàcia d’aquestes estratègies així com les interferències de la llengua materna de l’alumnat en aquest procés. Alhora ofereix conclusions útils per a la millora de la pràctica docent en l’àmbit de l’aprenentatge del vocabulari escrit en anglès com a llengua estrangera.ca
dc.description.abstractThis study investigates the effectiveness of two methodologies: on the one hand, the Phonics methodology and, on the other hand, memorisation and repetition strategies, in the teaching of English as a Foreign Language (EFL) among 8-year-old students. In addition, the study aims to analyse the possible influence of the students’ mother tongue on the process of learning English spelling. The research involves comparing theoretical information with data collected through different evaluation periods, including a pre-test, a post-test, and a delayed post-test, in order to assess the participants’ progress before and after two 50-minute interventions. These interventions focus on the acquisition of correct spelling of specific vocabulary containing complex phonemes and graphemes in English, using two different methodologies. The results of this study are presented and analysed in this final dissertation, offering a critical analysis of the effectiveness of these strategies, as well as the interference of pupils’ mother tongue in the process. At the same time, it provides useful conclusions for improving teaching practice in the field of written vocabulary learning in English as a foreign language.ca
dc.format.extent82 p.ca
dc.language.isoengca
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaca
dc.rightsTots els drets reservatsca
dc.subject.otherEducació primàriaca
dc.subject.otherVocabularica
dc.subject.otherAnglèsca
dc.titleAnalysing the effectiveness of Phonics methodology and memorisation and repetition strategies in vocabulary writing in primary EFL learnersca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca
dc.embargo.termsforeverca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.date.embargoEnd9999-01-01


Fitxers en aquest element

Aquest document conté fitxers embargats indefinidament

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Comparteix a TwitterComparteix a LinkedinComparteix a FacebookComparteix a TelegramComparteix a WhatsappImprimeix