Mostra el registre parcial de l'element
Els jocs de taula a l'escola com a recurs pedagògic per promoure la inclusió educativa: oportunitats i reptes
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | Català Gallardo, Marcel | |
dc.date.accessioned | 2025-09-10T06:59:24Z | |
dc.date.created | 2025-05-19 | |
dc.date.issued | 2025-05-19 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/180455 | |
dc.description | Curs 2024-2025 | ca |
dc.description.abstract | El treball de fi de grau s’articula a traves de l’objectiu les oportunitats i reptes sobre la implementació dels jocs de taula com a recurs pedagògic per promoure la inclusió educativa al cicle superior d’educació primària d’un centre. Es segueix un enfocament qualitatiu sota el paradigma interpretatiu. Al focalitzar l’estudi en un cicle d’un centre s’ha dut a terme un estudi de cas. Pel que fa a la recollida d’informació, s’han utilitzat tres instruments principals, l’anàlisi dels jocs de taula disponibles, observacions de sessions a l’aula i entrevistes a docents. Aquests instruments s’han construït a través de la recollida de criteris dels autors i les autores referents. Aquests criteris posen èmfasi en les tres dimensions de la inclusió educativa, presència, participació i progrés, i els principis del Disseny Universal per a l’Aprenentatge (DUA). Els resultats obtinguts, mostren per una banda, diverses oportunitats coma recurs pedagògic per promoure la inclusió educativa i d’aprenentatge; i per altra banda, s’han identificat diversos reptes importants. Tot i això, aquestes oportunitats i aquests reptes enfoquen a una conclusió comuna, la necessitat de la planificació i programació docent per incorporar els jocs de taula, tenint en compte la relació amb el currículum i la superació de barreres per a l’aprenentatge. | ca |
dc.description.abstract | This Final Degree Project is structured around the objective of analysing the opportunities and challenges regarding the implementation of board games as a pedagogical resource to promote educational inclusion in the upper cycle of primary education in a school. A qualitative approach is followed under the interpretative paradigm. By focusing the study on a cycle within a school, a case study has been carried out. Regarding data collection, three main instruments have been used: analysis of the available board games, classroom session observations, and interviews with teachers. These instruments have been built based on the collection of criteria from key authors. These criteria emphasise the three dimensions of educational inclusion—presence, participation, and progress—as well as the principles of Universal Design for Learning (UDL). The results obtained show, on the one hand, various opportunities as a pedagogical resource to promote educational inclusion and learning; and on the other hand, several important challenges have been identified. However, these opportunities and challenges point to a common conclusion: the need for teaching planning and programming to incorporate board games, considering their relationship with the curriculum and the removal of barriers to learning. | ca |
dc.format.extent | 112 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya | ca |
dc.rights | Tots els drets reservats | ca |
dc.subject.other | Jocs de taula | ca |
dc.subject.other | Educació inclusiva | ca |
dc.subject.other | Aprenentatge | ca |
dc.title | Els jocs de taula a l'escola com a recurs pedagògic per promoure la inclusió educativa: oportunitats i reptes | ca |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca |
dc.description.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | ca |
dc.embargo.terms | forever | ca |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/closedAccess | |
dc.date.embargoEnd | 9999-01-01 |
Fitxers en aquest element
Aquest document conté fitxers embargats indefinidament