Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorCatalà Gallardo, Marcel
dc.date.accessioned2025-09-10T06:59:24Z
dc.date.created2025-05-19
dc.date.issued2025-05-19
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/180455
dc.descriptionCurs 2024-2025ca
dc.description.abstractEl treball de fi de grau s’articula a traves de l’objectiu les oportunitats i reptes sobre la implementació dels jocs de taula com a recurs pedagògic per promoure la inclusió educativa al cicle superior d’educació primària d’un centre. Es segueix un enfocament qualitatiu sota el paradigma interpretatiu. Al focalitzar l’estudi en un cicle d’un centre s’ha dut a terme un estudi de cas. Pel que fa a la recollida d’informació, s’han utilitzat tres instruments principals, l’anàlisi dels jocs de taula disponibles, observacions de sessions a l’aula i entrevistes a docents. Aquests instruments s’han construït a través de la recollida de criteris dels autors i les autores referents. Aquests criteris posen èmfasi en les tres dimensions de la inclusió educativa, presència, participació i progrés, i els principis del Disseny Universal per a l’Aprenentatge (DUA). Els resultats obtinguts, mostren per una banda, diverses oportunitats coma recurs pedagògic per promoure la inclusió educativa i d’aprenentatge; i per altra banda, s’han identificat diversos reptes importants. Tot i això, aquestes oportunitats i aquests reptes enfoquen a una conclusió comuna, la necessitat de la planificació i programació docent per incorporar els jocs de taula, tenint en compte la relació amb el currículum i la superació de barreres per a l’aprenentatge.ca
dc.description.abstractThis Final Degree Project is structured around the objective of analysing the opportunities and challenges regarding the implementation of board games as a pedagogical resource to promote educational inclusion in the upper cycle of primary education in a school. A qualitative approach is followed under the interpretative paradigm. By focusing the study on a cycle within a school, a case study has been carried out. Regarding data collection, three main instruments have been used: analysis of the available board games, classroom session observations, and interviews with teachers. These instruments have been built based on the collection of criteria from key authors. These criteria emphasise the three dimensions of educational inclusion—presence, participation, and progress—as well as the principles of Universal Design for Learning (UDL). The results obtained show, on the one hand, various opportunities as a pedagogical resource to promote educational inclusion and learning; and on the other hand, several important challenges have been identified. However, these opportunities and challenges point to a common conclusion: the need for teaching planning and programming to incorporate board games, considering their relationship with the curriculum and the removal of barriers to learning.ca
dc.format.extent112 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaca
dc.rightsTots els drets reservatsca
dc.subject.otherJocs de taulaca
dc.subject.otherEducació inclusivaca
dc.subject.otherAprenentatgeca
dc.titleEls jocs de taula a l'escola com a recurs pedagògic per promoure la inclusió educativa: oportunitats i reptesca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca
dc.embargo.termsforeverca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.date.embargoEnd9999-01-01


Files in this item

This document contains embargoed files indefinitely

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint