Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorSitjes Carrió, Maria
dc.date.accessioned2025-09-10T08:39:30Z
dc.date.created2025-05-19
dc.date.issued2025-05-19
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/180456
dc.descriptionCurs 2024-2025ca
dc.description.abstractAquest Treball de Final de Grau és un estudi qualitatiu que se centre en el desenvolupament de la identitat professional dels docents que exerceixen la seva tasca en aules hospitalàries de Catalunya. Aquesta investigació respon a un context educatiu i social en què els mestres han d’afrontar situacions molt complexes, que requereixen una pràctica pedagògica molt flexible, adaptada a les necessitats individuals de cada infant i molt compromesa emocionalment. La recerca s’emmarca dins el camp de l’educació inclusiva i parteix de la necessitat de donar visibilitat i reconeixement a una realitat educativa sovint poc coneguda dins el sistema educatiu. Els objectius específics del treball inclouen descriure i analitzar el funcionament d’aquestes aules, identificar les seves potencialitats pedagògiques i emocionals, explorar com es construeix la identitat professional dels docents, i valorar el grau de satisfacció i reconeixement que perceben. Per tal de donar resposta a aquests objectius, s’ha aplicat una metodologia qualitativa que ha combinat diferents tècniques. D’altra banda, la mostra ha estat formada per docents d’aules hospitalàries de diversos hospitals catalans, els quals han compartit les seves vivències i reflexions professionals. Els resultats obtinguts demostren la diversitat en els perfils dels professionals docents, tant a nivell formatiu com a nivell vocacional, i posen en manifest una alta implicació i compromís en la seva tasca. La identitat professional que construeixen es fonamenta en valors com l’empatia, la creativitat, la capacitat d’adaptació, la flexibilitat, ser versàtils i afrontar cada situació amb estratègies, entre moltes altres.ca
dc.description.abstractThis Final Degree Project is a qualitative study focused on the development of the professional identity of teachers working in hospital classrooms across Catalonia. This research responds to an educational and social context in which teachers are required to face highly complex situations that demand a very flexible pedagogical approach, tailored to the individual needs of each child and marked by a deep emotional commitment. The study is situated within the field of inclusive education and stems from the need to give visibility and recognition to an educational reality that is often overlooked within the broader educational system. The specific aims of the project include describing and analysing the functioning of these classrooms, identifying their pedagogical and emotional potential, exploring how the professional identity of the teachers is constructed, and assessing the degree of satisfaction and recognition they perceive. In order to address these objectives, a qualitative methodology has been employed, combining various research techniques. The sample consisted of teachers working in hospital classrooms in different hospitals across Catalonia, who generously shared their experiences and professional reflections. The findings highlight the diversity of teaching professionals, both in terms of training backgrounds and vocational motivations, and reveal a high level of engagement and commitment to their work. The professional identity they construct is grounded in values such as empathy, creativity, adaptability, flexibility, versatility, and the ability to face each situation with appropriate strategies, among many others.ca
dc.format.extent61 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaca
dc.rightsTots els drets reservatsca
dc.subject.otherProfessorsca
dc.subject.otherAules hospitalàriesca
dc.subject.otherEducació inclusivaca
dc.titleEl desenvolupament de la identitat professional dels i les docents d’aules hospitalàriesca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca
dc.embargo.termsforeverca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.date.embargoEnd9999-01-01


Files in this item

This document contains embargoed files indefinitely

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint