Les danses com a eina d’inclusió social i cultural a les aules
View/Open
This document contains embargoed files indefinitely
Author
Other authors
Publication date
2025-05-25Abstract
Aquest treball de final de grau analitza la dansa com a eina d’inclusió social i cultural
a les aules d’educació primària. S’utilitza un plantejament interpretatiu, s’observa la
literatura existent sobre educació inclusiva, disseny universal per a l’aprenentatge
(DUA), pedagogies musicals i el paper de la dansa en el desenvolupament integral
dels infants. Tots aquests diferents apartats formen part del marc teòric, que aquest
es complementa amb una part pràctica amb una intervenció didàctica centrada en
les danses del món, aplicada a un grup d’alumnes de primària, amb l’objectiu
d’examinar l’impacte d’aquesta pràctica en la participació, l’autoestima, la cohesió
grupal i el respecte per la diversitat. Els resultats obtinguts a través d'observació
directa i qüestionaris mostren que la dansa afavoreix a l’inclusió, fomenta l’expressió
emocional i contribueix al benestar dels alumnes i una convivència positiva dins
l’aula. Les conclusions mostren la necessitat d’integrar la dansa a les aules i de
seguir explorant-ne el potencial com a eina per a una educació més equitativa i
significativa.
This final degree project explores the potential of dance as a pedagogical tool to
promote social and cultural inclusion in primary school classrooms. Adopting a
qualitative and interpretative approach, the study reviews existing literature on
inclusive education, Universal Design for Learning (UDL), musical pedagogies, and
the role of dance in the holistic development of children. The theoretical framework is
complemented by an educational intervention based on world dances, implemented
with a group of primary students. The aim was to analyse the impact of dance on
participation, self-esteem, group cohesion, and respect for diversity. Results
obtained through observation and student questionnaires show that dance fosters an
inclusive environment, enhances emotional expression, and contributes to students'
well-being and positive social interaction. The conclusions highlight the importance
of integrating dance into the school curriculum and call for further exploration of its
potential as a tool for more equitable and meaningful education.
Document Type
Project / Final year job or degree
Document version
Published version
Language
Catalan
Keywords
Pages
40 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2024-2025
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats