Browsing by Subject "Aprenentatge"
Now showing items 1-20 of 55
-
Accions educatives per enfortir l’aprenentatge de l’alumnat en situació de pobresa infantil
(2024-05)Rivas (2008) exposa que des d'una perspectiva d'inclusió, s'entén que les principals barreres que afecten l'aprenentatge i la participació de les i dels estudiants no es troben en les seves característiques ... -
Acercamiento a las características de los videojuegos y sus beneficios en el aprendizaje
(2013)En este artículo se presenta una aproximación hacia algunas de las características implícitas en los videojuegos que pueden ayudar a desarrollar beneficios en los procesos de aprendizaje: reglas, metas ... -
An interview with Yrjö Engeström and Annalisa Sannino on activity theory
(2016)The authors interviewed professors Yrjö Engeström and Annalisa Sannino of CRADLE, University of Helsinki, in spring 2016 about activity theory. -
Anàlisi d'una experiència basada en el mètode de la recerca del medi i amb el suport de les TIC
(2013-05-17)Avui en dia les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) s’han convertit en eines d’ús quotidià i alhora invisibles en diversos àmbits de la societat i les escoles no n’estan al marge. No cal ... -
Anàlisi i millora de les eines d’avaluació i de seguiment de les activitats d’aprenentatge basat en projectes i en problemes
(2023)A pesar de su amplia aplicación, las actividades de aprendizaje basado en proyectos y en problemas (ABP) todavía suponen varios retos en su realización. El diseño de la actividad y sus procesos de ... -
Un análisis comparativo del papel del bucle fonológico versus la agenda viso-espacial en el cálculo en niños de 7-8 años
(2003)En esta investigación se ha estudiado la relación entre dos subsistemas de la memoria de trabajo (bucle fonológico y agenda viso-espacial) y el rendimiento en cálculo con una muestra de 94 niños ... -
Análisis de la autopercepción de la competencia digital docente en la formación inicial de maestros y maestras
(2023)El contexto educativo actual configura una nueva competencia digital de los docentes como factor clave para dar respuesta a las formas de enseñar y de aprender en un mundo cada vez más digital. Se ... -
Aplicació i anàlisis de la influència d'estratègies metacognitives en el procés d'aprenentatge d'una SA de rugbi a 3r d'ESO
(2024-05-31)El present treball de final de màster examina l’autopercepció de l’aprenentatge en estudiants d’Educació Secundària Obligatòria mitjançant estratègies metacognitives. Es compara la percepció de ... -
Avaluació de la implantació dels ipads a l'aula de segon de primària
(2014-05-16)En la societat actual, les TIC han revolucionat i transformat la manera de treballar, de relacionar-nos i de viure. Aquests canvis es veuen directament relacionats amb l’educació. Una de les claus per ... -
Building Professional Identity during Pre-Service Teacher Education
(2021)This article explores how university learning and the period of school placement can contribute to identity development understood as a dynamic and evolving process. From this perspective, we understand ... -
Les cançons a l'educació infantil. Com i per què s'utilitzen? Anàlisi d’un cas
(2013-05-17)Les cançons a l’Educació Infantil. Com i per què s’utilitzen? constitueix el títol del tema estudiat en aquest treball d’investigació qualitativa basada en la teoria constructivista de l’aprenentatge. ... -
Colaborar para aprender
(2013)Las universidades de la era digital deben asumir el reto de transformar su entorno de enseñanza y aprendizaje, en el que tradicionalment ha predominado la clase magistral, para adoptar enfoques educativos ... -
Concepció de la inclusió escolar
(2024-05-06)Aquest estudi aborda les concepcions que presenten els professionals educatius, sobre la inclusió educativa i com aquesta pot influir en els processos d'ensenyament i aprenentatge i, per tant, en les ... -
Els coneixements: què ensenyem a l'escola? Què aprenen els nois i les noies?
(2008)L’estructura de la nostra mesa responia a la intencionalitat de contestar, o més ben dit de formular, les dues grans preguntes que ens havíem plantejat (què hem d’ensenyar i com ho hem de fer) i ... -
Construir el conocimiento en la era digital: retos y reflexiones
(2022)Este trabajo identifica cinco grandes retos que enfrentan los modelos emergentes de construcción y creación de conocimiento en contextos digitales: la democratización de la educación y la toma en ... -
Contenidos de aprendizaje para estudiantes de diseño en podcast
(2009)La Universitat Politècnica de Catalunya, a través del Graduado Superior de Diseño, ha realizado una experiencia en donde los contenidos de aprendizaje se han distribuido mediante podcast. Es el primer ... -
Disseny i anàlisi d'una intervenció educativa a l'àrea de llengua basada en l'aprenentatge cooperatiu
(2017-05)Aquest treball final de grau s’ha basat en fer una investigació qualitativa, concretament un estudi de cas d’un grup d’infants de 4t de primària. L’objectiu d’aquesta recerca és comprovar si l’aprenentatge ... -
Educació Física i TIC. Anàlisi del centre de pràctiques i proposta de programació anual gradual d’inclusió de les TIC en l’Educació Física
(2014-05)Capllonch (2005) ja augurava a inicis del segle XXI que ens trobàvem en un moment d’especial sensibilització front a les tecnologies de la informació i comunicació (TIC) dins les aules i Prat [et al] ... -
L'escolarització compartida, un recurs per a la inclusió?
(2015-05)Aquest projecte té com a objectiu principal analitzar el procés que s’ha seguit en dos casos d’escolarització compartida. Així doncs, es realitzarà una recerca des del moment de la proposta del procés ... -
La estructura de aprendizaje cooperativo en la educación física
(2005)El objetivo del presente artículo es definir el concepto de estructura de aprendizaje, explicar las diferencias con respecto al concepto de estilos de enseñanza y ayudar en el diseño de estructuras de ...