Mostra el registre parcial de l'element
Les danses com a eina d’inclusió social i cultural a les aules
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | Calle Martínez, Marina | |
dc.date.accessioned | 2025-09-10T09:09:58Z | |
dc.date.created | 2025-05-25 | |
dc.date.issued | 2025-05-25 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/180457 | |
dc.description | Curs 2024-2025 | ca |
dc.description.abstract | Aquest treball de final de grau analitza la dansa com a eina d’inclusió social i cultural a les aules d’educació primària. S’utilitza un plantejament interpretatiu, s’observa la literatura existent sobre educació inclusiva, disseny universal per a l’aprenentatge (DUA), pedagogies musicals i el paper de la dansa en el desenvolupament integral dels infants. Tots aquests diferents apartats formen part del marc teòric, que aquest es complementa amb una part pràctica amb una intervenció didàctica centrada en les danses del món, aplicada a un grup d’alumnes de primària, amb l’objectiu d’examinar l’impacte d’aquesta pràctica en la participació, l’autoestima, la cohesió grupal i el respecte per la diversitat. Els resultats obtinguts a través d'observació directa i qüestionaris mostren que la dansa afavoreix a l’inclusió, fomenta l’expressió emocional i contribueix al benestar dels alumnes i una convivència positiva dins l’aula. Les conclusions mostren la necessitat d’integrar la dansa a les aules i de seguir explorant-ne el potencial com a eina per a una educació més equitativa i significativa. | ca |
dc.description.abstract | This final degree project explores the potential of dance as a pedagogical tool to promote social and cultural inclusion in primary school classrooms. Adopting a qualitative and interpretative approach, the study reviews existing literature on inclusive education, Universal Design for Learning (UDL), musical pedagogies, and the role of dance in the holistic development of children. The theoretical framework is complemented by an educational intervention based on world dances, implemented with a group of primary students. The aim was to analyse the impact of dance on participation, self-esteem, group cohesion, and respect for diversity. Results obtained through observation and student questionnaires show that dance fosters an inclusive environment, enhances emotional expression, and contributes to students' well-being and positive social interaction. The conclusions highlight the importance of integrating dance into the school curriculum and call for further exploration of its potential as a tool for more equitable and meaningful education. | ca |
dc.format.extent | 40 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya | ca |
dc.rights | Tots els drets reservats | ca |
dc.subject.other | Dansa | ca |
dc.subject.other | Integració social | ca |
dc.subject.other | Aprenentatge | ca |
dc.title | Les danses com a eina d’inclusió social i cultural a les aules | ca |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca |
dc.description.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | ca |
dc.embargo.terms | forever | ca |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/closedAccess | |
dc.date.embargoEnd | 9999-01-01 |
Fitxers en aquest element
Aquest document conté fitxers embargats indefinidament