Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorCalle Martínez, Marina
dc.date.accessioned2025-09-10T09:09:58Z
dc.date.created2025-05-25
dc.date.issued2025-05-25
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/180457
dc.descriptionCurs 2024-2025ca
dc.description.abstractAquest treball de final de grau analitza la dansa com a eina d’inclusió social i cultural a les aules d’educació primària. S’utilitza un plantejament interpretatiu, s’observa la literatura existent sobre educació inclusiva, disseny universal per a l’aprenentatge (DUA), pedagogies musicals i el paper de la dansa en el desenvolupament integral dels infants. Tots aquests diferents apartats formen part del marc teòric, que aquest es complementa amb una part pràctica amb una intervenció didàctica centrada en les danses del món, aplicada a un grup d’alumnes de primària, amb l’objectiu d’examinar l’impacte d’aquesta pràctica en la participació, l’autoestima, la cohesió grupal i el respecte per la diversitat. Els resultats obtinguts a través d'observació directa i qüestionaris mostren que la dansa afavoreix a l’inclusió, fomenta l’expressió emocional i contribueix al benestar dels alumnes i una convivència positiva dins l’aula. Les conclusions mostren la necessitat d’integrar la dansa a les aules i de seguir explorant-ne el potencial com a eina per a una educació més equitativa i significativa.ca
dc.description.abstractThis final degree project explores the potential of dance as a pedagogical tool to promote social and cultural inclusion in primary school classrooms. Adopting a qualitative and interpretative approach, the study reviews existing literature on inclusive education, Universal Design for Learning (UDL), musical pedagogies, and the role of dance in the holistic development of children. The theoretical framework is complemented by an educational intervention based on world dances, implemented with a group of primary students. The aim was to analyse the impact of dance on participation, self-esteem, group cohesion, and respect for diversity. Results obtained through observation and student questionnaires show that dance fosters an inclusive environment, enhances emotional expression, and contributes to students' well-being and positive social interaction. The conclusions highlight the importance of integrating dance into the school curriculum and call for further exploration of its potential as a tool for more equitable and meaningful education.ca
dc.format.extent40 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaca
dc.rightsTots els drets reservatsca
dc.subject.otherDansaca
dc.subject.otherIntegració socialca
dc.subject.otherAprenentatgeca
dc.titleLes danses com a eina d’inclusió social i cultural a les aulesca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca
dc.embargo.termsforeverca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.date.embargoEnd9999-01-01


Ficheros en el ítem

Este documento contiene ficheros embargados indefinidamente

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Compartir en TwitterCompartir en LinkedinCompartir en FacebookCompartir en TelegramCompartir en WhatsappImprimir