Les estratègies, adaptacions i recursos més eficients dins de l’aula ordinària en l’etapa de primària per l’alumnat amb pèrdua auditiva severa o profunda amb un o dos implants coclears
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | Vilar Ricart, Martina | |
dc.date.accessioned | 2025-09-10T09:27:30Z | |
dc.date.created | 2025-05-19 | |
dc.date.issued | 2025-05-19 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/180458 | |
dc.description | Curs 2024-2025 | ca |
dc.description.abstract | El tema d’aquest treball de final de grau se centra en l'anàlisi de les estratègies, recursos i adaptacions més eficients dins de l’aula ordinària en l’etapa d’Educació Primària per atendre l’alumnat amb pèrdua auditiva severa o profunda amb un o dos implants coclears. Els objectius principals del treball són: explorar i descriure les adaptacions, estratègies i recursos que s’apliquen en l’aula ordinària d’Educació Primària amb l’alumnat que presenta amb pèrdua auditiva severa o profunda amb un o dos implants coclears; identificar les adaptacions, estratègies i recursos que afavoreixen l’aprenentatge i la participació de l’alumnat dins de l’aula ordinària; i determinar quines mesures es mostren més eficients i s’adapten millor a les necessitats educatives per aquest perfil d’alumnat. El mètode que s’ha aplicat és l'interpretatiu i s’ha utilitzat instruments com entrevistes, l’anàlisi de pàgines web, vídeos, guies i infografies, i dur a terme una observació directa d’un cas real d’un infant amb implant coclear en una escola ordinària. Amb els resultats obtinguts es poden conèixer quines estratègies, recursos i adaptacions s’apliquen pels alumnes amb pèrdua auditiva i identificar-los quins són més eficients i afavoreixen més en l’aprenentatge i la participació de l’alumnat. | ca |
dc.description.abstract | This study stems from the analysis of the most effective strategies, resources and adaptations implemented in mainstream primary school classrooms to support pupils with severe or profound hearing loss who use one or two cochlear implants. The main objectives of the study are: to explore and describe the adaptations, strategies and resources currently applied in mainstream primary education for pupils with this hearing profile; to identify which of these facilitates learning and participation most effectively; and to determine which measures prove to be the most efficient and best suited to the specific educational needs of this group of learners. The methodological approach used in this study is interpretative in nature and the instruments used for this research are interviews, analysis of websites, videos, guides and infographics, as well as direct observation of a real-life case involving a child with a cochlear implant attending a mainstream school. The findings of the study provide insights into the strategies, resources and adaptations currently in place for pupils with hearing loss and help to identify which are the most effective in promoting their learning and participation in the classroom environment. | ca |
dc.format.extent | 68 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya | ca |
dc.rights | Tots els drets reservats | ca |
dc.subject.other | Implants coclears | ca |
dc.subject.other | Educació | ca |
dc.subject.other | Infants amb discapacitat auditiva | ca |
dc.title | Les estratègies, adaptacions i recursos més eficients dins de l’aula ordinària en l’etapa de primària per l’alumnat amb pèrdua auditiva severa o profunda amb un o dos implants coclears | ca |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca |
dc.description.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | ca |
dc.embargo.terms | forever | ca |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/closedAccess | |
dc.date.embargoEnd | 9999-01-01 |
Files in this item
This document contains embargoed files indefinitely