L’ensenyament de la geografia a primària: una mirada crítica a les pràctiques actuals i les estratègies metodològiques per millorar-ne l’eficàcia. Estudi comparatiu entre tres mestres de diferents centres educatius
Visualitza/Obre
Aquest document conté fitxers embargats indefinidament
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2025-05-01Resum
Aquest treball analitza com s’ensenya actualment la geografia a les escoles de primària i quines
metodologies podrien millorar-ne l’eficàcia pedagògica. La recerca es basa en un enfocament
qualitatiu, a través d’entrevistes semiestructurades i un grup de discussió, on hi ha participat una
mestra d’una escola pública, una mestra d’una escola concertada i un mestre jubilat. L’anàlisi de les
respostes obtingudes ha permès observar diferències entre models tradicionals i enfocaments més
actius i contextualitzats. Els resultats mostren una coexistència de pràctiques i una necessitat clara
de formació docent. Es conclou que cal avançar cap a una geografia escolar més significativa,
interdisciplinària i propera a l’alumnat, amb propostes que connectin els continguts amb el territori i
la vida quotidiana
This study analyses how geography is currently taught in primary schools and which methodologies
could improve its educational effectiveness. The research is based on a qualitative approach,
through semi-structured interviews and a discussion group, in which a teacher from a public school,
a teacher from a private school and a retired teacher participated. The analysis of their responses
reveals differences between traditional models and more active and contextualised approaches. The
results show a coexistence of practices and a clear need for teacher training. It is concluded that we
need to move towards a more meaningful, interdisciplinary and student-centred geography teaching,
with proposals that connect the contents with the territory and daily life.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Versió del document
Versió publicada
Llengua
Català
Paraules clau
Pàgines
39 p.
Publicat per
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Nota
Curs 2024-2025
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Tots els drets reservats