Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorRamírez Sánchez, Paula
dc.date.accessioned2025-09-10T11:46:30Z
dc.date.created2025-05-01
dc.date.issued2025-05-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/180460
dc.descriptionCurs 2024-2025ca
dc.description.abstractAquest treball analitza com s’ensenya actualment la geografia a les escoles de primària i quines metodologies podrien millorar-ne l’eficàcia pedagògica. La recerca es basa en un enfocament qualitatiu, a través d’entrevistes semiestructurades i un grup de discussió, on hi ha participat una mestra d’una escola pública, una mestra d’una escola concertada i un mestre jubilat. L’anàlisi de les respostes obtingudes ha permès observar diferències entre models tradicionals i enfocaments més actius i contextualitzats. Els resultats mostren una coexistència de pràctiques i una necessitat clara de formació docent. Es conclou que cal avançar cap a una geografia escolar més significativa, interdisciplinària i propera a l’alumnat, amb propostes que connectin els continguts amb el territori i la vida quotidianaca
dc.description.abstractThis study analyses how geography is currently taught in primary schools and which methodologies could improve its educational effectiveness. The research is based on a qualitative approach, through semi-structured interviews and a discussion group, in which a teacher from a public school, a teacher from a private school and a retired teacher participated. The analysis of their responses reveals differences between traditional models and more active and contextualised approaches. The results show a coexistence of practices and a clear need for teacher training. It is concluded that we need to move towards a more meaningful, interdisciplinary and student-centred geography teaching, with proposals that connect the contents with the territory and daily life.ca
dc.format.extent39 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaca
dc.rightsTots els drets reservatsca
dc.subject.otherEducació primàriaca
dc.subject.otherMetodologiaca
dc.subject.otherGeografia -- Ensenyamentca
dc.titleL’ensenyament de la geografia a primària: una mirada crítica a les pràctiques actuals i les estratègies metodològiques per millorar-ne l’eficàcia. Estudi comparatiu entre tres mestres de diferents centres educatiusca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca
dc.embargo.termsforeverca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.date.embargoEnd9999-01-01


Ficheros en el ítem

Este documento contiene ficheros embargados indefinidamente

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Compartir en TwitterCompartir en LinkedinCompartir en FacebookCompartir en TelegramCompartir en WhatsappImprimir