Recent Submissions
-
He visto un concierto: Cómo el aspecto visual condiciona la definición de los gustos musicales en la adolescencia
(2025-01-20)La presente investigación profundiza en la formación del gusto musical y en los factores psicosociales que lo influyen, poniendo especial atención en la adolescencia. Esta etapa, de por sí singular y ... -
El desenvolupament professional dels docents novells en educació física: identitat professional, gestió d'aula i suport institucional a les primeres experiències docents
(2025-01-20)En aquesta recerca exploro l'impacte de la primera experiència docent en professorat novell d'educació física a secundària, centrant-me en els reptes pedagògics, emocionals i organitzatius que enfronten ... -
"How can I help you today?" L'ús de ChatGPT com a generador de continguts didàctics de llengua catalana a secundària
(2024-05-30)Aquest treball final de màster examina la utilitat i fiabilitat de l'eina d'intel·ligència artificial (IA) ChatGPT per a la preparació de materials didàctics de Llengua catalana i literatura a l'Educació ... -
Avaluació de la competència digital docent a un centre de secundària a la comarca d’Osona
(2024-06-30)La competència digital transversal s'ha convertit en una habilitat imprescindible en l'era digital actual. Amb l'augment constant de les tecnologies de la informació i la comunicació (tecnologies ... -
Exploring the impact of games in secondary education
(2024-05-31)Recently, the popularity of using games to learn English has significantly increased. Traditional learning methodologies have limits when it comes to engaging and inspiring learners. This strategy ... -
El desenvolupament de la competència lèxica dels substantius en l'Educació Secundària Obligatòria: un estudi de cas a partir de la producció de textos narratius i argumentatius
(2024-05-30)Aquest estudi analitza el desenvolupament de la competència lèxica de 32 estudiants de secundària obligatòria d’un mateix centre educatiu. L’objectiu és observar si hi ha un progrés en l’ús i els tipus ... -
Les constriccions oulipianes en l’aproximació de l’escriptura a l’alumnat de batxillerat
(2024-05-31)La hipòtesi d’aquest treball es planteja si escriure amb constriccions oulipianes afavoreix els processos cognitius i textuals de l’alumnat. Per investigar-ho, es vol descobrir si l’escriptura amb regles ... -
Gamification as a tool to stimulate the reading process
(2024-06-20)The present study aimed to determine whether gamification could foster students' reading motivation and enhance their reading comprehension abilities, as well. To do so, quantitative research connected ... -
El pòdcast com a eina didàctica per a desenvolupar la competència literària i comunicativa a primer de batxillerat
(2024-05-31)Aquest treball examina l’ús didàctic del pòdcast com una eina que promou l’ensenyament-aprenentatge de la llengua i la literatura en el context del primer curs de batxillerat. La metodologia emprada és ... -
El vincle sentimental cap a la literatura com a motor de l'hàbit lector a l'etapa de la secundària
(2024-06-30)El present estudi investiga com fomentar la lectura entre adolescents mitjançant un diari de lectura que estableixi un vincle emocional i crític amb les obres literàries. La lectura és vista no només ... -
Aplicació i anàlisis de la influència d'estratègies metacognitives en el procés d'aprenentatge d'una SA de rugbi a 3r d'ESO
(2024-05-31)El present treball de final de màster examina l’autopercepció de l’aprenentatge en estudiants d’Educació Secundària Obligatòria mitjançant estratègies metacognitives. Es compara la percepció de ... -
Approach to other ways of living, learning and teaching music: spirituality in music education
(2023-05-31)This study examines the role of spirituality in music education by synthesizing insights from literature and conducting interviews with accomplished musician-educators, aiming to gain a profound ... -
El masclisme a l'aula de secundària: Percepcions de les noies: experiències, reptes i camins cap a la igualtat
(2024-06-01)El present treball de fi de màster aborda la temàtica del masclisme a l'aula de secundària i pretén donar a conèixer com es manifesta i les repercussions que té en l’entorn educatiu. Per fer-ho, s'ha ... -
L’escriptura creativa com a recurs didàctic per a fomentar la imaginació i la millora de l’expressió escrita
(2024-05-31)L’escriptura és el mitjà d’informació més antic i, a la vegada, una activitat complexa d’ensenyar. Tanmateix, l’escriptura creativa és un recurs didàctic poc explotat a les aules de secundària. Per això, ... -
Beyond the classroom walls: Insights on the contribution of out-of-classroom cctivities to foreign language speaking and communicative skills in the catalan context
(2024-05-28)Communication is both the goal and the means for language learning. However, language learning is not confined to classroom walls; it can take place at any time and in a wide variety of forms and spaces, ... -
Descodificant sons, desenvolupant ments: La importància de la transcripció rítmica i melòdica en la metacognició dels alumnes de música a secundària
(2024-06-30)Aquesta recerca examina la influència de la transcripció rítmica i melòdica en la metacognició dels estudiants de música a secundària. Mitjançant investigació qualitativa i quantitativa, s'analitza com ... -
Disseny i implementació d'una situació d'aprenentatge d'innovació didàctica centrada en l'aprenentatge de la poesia mitjançant un taller artístic en el segon curs de l'ESO
(2024-06-30)Aquest treball és el resultat final de l’estudi i l’aplicació d’un taller de poesia creativa a l’aula. L’objectiu principal d’aquest treball és estudiar quin impacte pot tenir un taller de poesia en la ... -
The effectiveness of technological resources as tools to improve english language learning in secondary education projects: Analysis and evaluation of podcasting
(2024-05-31)This study investigates the integration of podcast projects in secondary school English language education, focusing on student engagement, language skill development, and teacher support. Using ... -
Convivència escolar: Què és, què l’afecta i com la millorem des de l’Educació Física?
(2024-05-31)Aquest Treball Final de Màster aborda el tema de la convivència escolar i quines conductes de l’alumnat l’alteren, dificultant el bon desenvolupament de les sessions i la consecució dels objectius ... -
Ús del joc de rol en l’ensenyament de les modalitats textuals a segon curs d’Educació Secundària Obligatòria
(2024-06-20)El Treball Final de Màster (TFM) investiga l’impacte d’una partida de rol en la millora de l’aprenentatge de les tipologies textuals i la redacció de textos descriptius al segon curs de l’Educació ...