Identificació d’estratègies informals per a resoldre problemes de suma i resta
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2013-05Resumen
Aquest treball està enfocat en la identificació de les estratègies informals per resoldre problemes de suma i resta que utilitzen els infants d’una aula de P4. A més a més, en aquest treball també parlaré de la importància que tenen les tècniques de comptatge per millorar les estratègies informals.
Per reflectir això, compararé dues proves realitzades amb uns infants en concret, una al novembre i una altra a l’abril, per veure si, després d’aplicar una proposta didàctica per millorar els factors que poden condicionar les estratègies informals i que es van detectar analitzant la prova del novembre, aquests propis factors han millorat i han permès una evolució de les estratègies informals per resoldre problemes de suma i resta.
This work is focused on identifying informal strategies to solve addition and subtraction problems used by children in a class of P4. Moreover, this paper also discusses the importance of counting techniques to improve informal strategies.
To reflect this, I will compare two tests with children in particular, one realized in November and one in April, to see if, after applying an educational initiative to improve the factors that can determine the informal strategies and that were detected by analyzing the test of November, these factors have improved and have allowed the evolution of informal strategies to solve addition and subtraction problems.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Educació infantil
Matemàtica -- Ensenyament
Estratègies d'aprenentatge
Páginas
69 p.
Nota
Curs 2012-2013
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/