Recent Submissions
-
Procés de creació i producció de cançons a partir d’un conte del dol per separació familiar
(2025-05-17)Aquest Treball Final de Grau ha tingut com a objectiu descobrir com es creen i es produeixen les cançons. Per fer-ho possible, s’ha proposat un projecte que ha consistit en l’escriptura d’un conte ... -
Les cançons com a recurs per l’adquisició de rutines a l’educació infantil
(2025-05-05)Aquest treball de final de grau té per objectiu observar, conèixer i analitzar com les cançons infantils poden afavorir l’adquisició de rutines i promoure el desenvolupament de l’autonomia en infants ... -
Teixint experiències d’aprenentatge: El disseny creatiu i innovador d’un projecte pedagògic: connectant l’art, la natura i el joc
(2025-05-19)El present treball es configura a través d’un procés d’investigació i reflexió conjunta gràcies als coneixements extrets al llarg de quatre anys vinculats als estudis d’Educació Infantil i l’experiència ... -
L'escola inclusiva per a l’acompanyament d’infants amb necessitats específiques de suport educatiu. Un estudi de cas a educació infantil
(2025-05-01)Aquest treball aborda el paper d’una escola inclusiva en el procés d’acompanyament dels infants amb NESE. És per això que pretén donar resposta als següents objectius: descriure els reptes i les ... -
Expressió emocional a través de l’art en la primera infància: una aproximació des de la pràctica educativa.
(2025-05-19)Aquest Treball de Fi de Grau investiga el paper de l'art com a eina pedagògica per afavorir el desenvolupament i l'expressió emocional en infants d'educació infantil (3-6 anys). Partint de la importància ... -
Com es poden ensenyar matemàtiques a través dels contes al segon cicle d’educació infantil
(2025-05-01)Aquest treball té com a finalitat saber com es poden ensenyar les matemàtiques a través dels contes al segon cicle d’Educació Infantil. Per poder-ho fer s’han establert objectius i a través d’una ... -
El conte com a eina per treballar l’educació emocional: el paper del/de la docent
(2025-05-17)El propòsit d’aquest estudi és analitzar la importància de l’educació emocional a les escoles a través del conte com a eina principal, posant en evidència la importància de les actituds i la formació ... -
La vivència d’una família amb un infant amb trastorn de l’espectre autista
(2025-05-19)Aquesta recerca es basa en quin ha estat el suport i les estratègies rebudes per part de l’escola després que una família en concret rebi el diagnòstic del seu infant (Trastorn de l’Espectre Autista ... -
La importància dels jardins en el desenvolupament integral dels infants de tres a sis anys. Estudi de cas de l’escola Marino Marini
(2024-05-10)La recerca es porta a terme a l’escola Marino Marini. Aquesta investigació pretén estudiar, analitzar i comprendre com els espais influeixen en el desenvolupament integral dels infants en la primera ... -
La relació família-escola a l’etapa 3-6: estudi de cas a l’escola Congrés-Indians
(2024-05-10)Aquesta recerca se centra en la relació entre la família i l'escola, especialment durant el segon cicle d'educació infantil. Utilitza un enfocament qualitatiu basat en el paradigma interpretatiu per ... -
Moviment i llenguatge. La relació que hi ha entre el desenvolupament del moviment amb el desenvolupament del llenguatge durant l’etapa 3-6
(2024-05-10)El desenvolupament del moviment i el desenvolupament del llenguatge sempre han estat aspectes que s'han treballat per separat. Aquest treball de fi de grau, permet entendre la interrelació que hi ... -
L’exploració sonora a educació infantil
(2024-05-06)En aquest treball s'analitza l’impacte de la introducció de propostes d’exploració sonora en les sessions de música d’educació infantil. Es parteix de l’estudi de la teoria de la Pedagogia de la creació ... -
Els beneficis del “text lliure” en els inicis de la lectura i l’escriptura. Un estudi de cas
(2024-05-10)La finalitat d'aquest estudi és, per un cantó, conèixer quines són les característiques de les tècniques del text lliure de Célestin Freinet i, per l'altre, observar de quina manera sobreviu aquest ... -
La meditació musical a l’etapa d’infantil: cas pràctic en un centre educatiu de Manresa.
(2024-05-07)El treball que es presenta a continuació pretén reflectir el paper essencial que té la meditació musical en el desenvolupament emocional dels infants. Aquesta pràctica ofereix la possibilitat de ... -
Intervenció professional pel foment de l'autonomia a través de les activitats quotidianes en la primera infància: Estudi de cas a l’aula d’I2 de la Llar d’infants l’Espurna de Castellterçol
(2024-05-09)Aquest treball pretén investigar com promoure l'autonomia dels infants del primer cicle de l’etapa d’Educació Infantil en l'àmbit de les activitats quotidianes, mitjançant un estudi de cas en una ... -
La cultura musical en l’educació infantil. Avaluant l’impacte de l’omissió de llengües i tradicions autòctones en el context educatiu de Casamance, el Senegal.
(2024-04)El valor de la cultura musical i tradicional Diola en contextos escolars no sempre rep l’atenció necessària i està força determinada pel valor que li dóna la comunitat educativa o fins i tot la política. ... -
La introducció de la llengua anglesa a educació infantil
(2024)Aquest treball de fi de grau (TFG) se centra en investigar la introducció de la llengua anglesa en els centres d'Educació Infantil a Catalunya. El marc teòric aborda diversos aspectes, incloent-hi ... -
L'art que acompanya els àlbums il·lustrats: La relació de les il·lustracions dels àlbums amb el dibuix dels infants de 4 anys
(2024-05)En aquest treball es fa un estudi sobre quina relació hi ha entre els dibuixos dels àlbums il·lustrats amb grafisme dels infants de quatre anys. La potencialitat del dibuix infantil com a eina de ... -
Melodies oblidades i tradicions perdudes: Les cançons dels nostres avis i àvies en l’actualitat, recuperem la música tradicional catalana a les escoles.
(2024-05-10)Aquest treball aborda la presència i la resposta educativa de la música tradicional catalana a les escoles d'infantil i primària, investigant si, realment, s'implementa en les aules. Es posa en manifest ... -
La Masia: La Nova Creació d’una Escola Bressol
(2024-05)El present treball pretén aprofundir en el cicle dels 0 als 3 anys amb una fonamentació teòrica que englobi la importància de l’escolarització a les escoles bressol juntament amb la recerca del ...