Recent Submissions
-
La transformació de la docència i el seu impacte en la millora de l'aprenentatge de l'estudiantat
(2023)La innovació docent a les universitats implica incorporar mètodes, estratègies i tecnologies docents noves i efectives per millorar l’experiència d’aprenentatge dels estudiants. Té com a principals objectius ... -
El cas de l'assignatura competències bàsiques en el medi aquàtic
(2013)La finalitat de l’assignatura Competències Bàsiques en el Medi Aquàtic és vincular el medi aquàtic, entès com a espai educatiu, al context educatiu escolar a partir del disseny i planificació d’un petit ... -
El cas de l'assignatura aprenentatge i desenvolupament motor
(2013)El present capítol pretén mostrar alguns aspectes de l’avaluació d’una assignatura que té la voluntat d’orientar- se de manera formativa. Aquesta assignatura en cap cas pretén ser un exemple de bona ... -
El cas de l'assignatura projectes escolars d'educació física
(2013)L’assignatura Projectes escolars d’educació física ha estat pensada per tal de ser avaluada a partir d’una proposta d’avaluació formativa. Aquest fet afecta tant l’estructura de l’assignatura com les ... -
Algunes idees i propostes per introduïr l'avaluació formativa a les assignatures
(2013)Introduir l’avaluació formativa a les nostres assignatures es pot fer de moltes maneres. Tanmateix, incorporar- la plenament i de cop i volta a una assignatura no és senzill. La voluntat de fer-ho es ... -
Processos psicològics de l'estudiant en l'avaluació formativa
(2013)Aquest capítol es proposa la “difícil” tasca d’analitzar quina és l’activitat cognitiva que l’avaluació formativa posa en joc. Per fer-ho, girarà a l’entorn de la pregunta següent: Quins són els ... -
Què ha de saber l'estudiant de l'avaluació formativa
(2013)Quan s’aposta per una avaluació formativa cal que els implicats en el procés coneguin des del principi quins conceptes i continguts se’n deriven. Així, en aquest apartat es descriuran els principals ... -
De què parlem quan ens referim a l'avaluació formativa?
(2013)Compartim la idea de Castillo (2002:26) que l’avaluació és la que ha d’expressar amb fets significatius que avaluar no és sotmetre els alumnes cada cert temps a un examen per adjudicar-los una nota que ... -
Trencant tòpics, el primer pas cap a l'avaluació formativa
(2013)L’objectiu d’aquest capítol és reflexionar sobre suposats tòpics del professorat relacionats amb el sistema d’avaluació. Aquests tòpics van ser tema de debat de les taules rodones que es van desenvolupar ...