Processos psicològics de l'estudiant en l'avaluació formativa
Author
Other authors
Publication date
2013ISBN
978-84-941644-5-3
Abstract
Aquest capítol es proposa la “difícil” tasca d’analitzar quina és l’activitat cognitiva que l’avaluació formativa
posa en joc. Per fer-ho, girarà a l’entorn de la pregunta següent:
Quins són els processos psicològics bàsics que mobilitzen els i les estudiants avaluats de manera formativa?
I la plantegem com una tasca “difícil” perquè afrontem el repte de fer-ho des de la voluntat d’aportar algunes
idees de caire més teòric, que ordenin el pensament del professorat, i algunes altres de caire pràctic que permetin
copsar-ho des de les necessitats de l’avaluació formativa i de la concreció de l’escenari d’ensenyamentaprenentatge.
Per fer-ho possible, al llarg de tot el document s’aniran plantejant diversos exercicis que en forma de preguntes
convidaran el lector a prendre consciència i a reflexionar sobre allò que hom fa com a docent/aprenent en els
processos d’avaluació. Esperem que aquesta estratègia faciliti la comprensió i el debat intern de qui reflexiona
sobre els sistemes d’avaluació i, de manera particular, de qui vol aprofundir en l’avaluació formativa des
d’un enfocament més ampli.
Document Type
Chapter or part of a book
Language
Catalan
Keywords
Ensenyament universitari -- Avaluació
Estudiants universitaris -- Avaluació
Pages
7 p.
Publisher
Universitat de Vic. Centre d'Innovació i Formació en Educació
This item appears in the following Collection(s)
Rights
(c) Universitat de Vic
Tots els drets reservats