Mostrar el registro sencillo del ítem
De què parlem quan ens referim a l'avaluació formativa?
dc.contributor | Universitat de Vic | |
dc.contributor.author | Boluda Viñuales, Gemma | |
dc.date.accessioned | 2014-02-07T12:26:41Z | |
dc.date.available | 2014-02-07T12:26:41Z | |
dc.date.created | 2013 | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.isbn | 978-84-941644-5-3 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/2676 | |
dc.description.abstract | Compartim la idea de Castillo (2002:26) que l’avaluació és la que ha d’expressar amb fets significatius que avaluar no és sotmetre els alumnes cada cert temps a un examen per adjudicar-los una nota que els informi del nivell assolit, sinó una actitud d’observació, de recollida de dades i d’anàlisi que permeti al professorat, i a la resta de persones implicades en el procés, percebre com més aviat millor les capacitats dels alumnes i les disfuncions de l’acció educativa. Aquesta avaluació, seguint Álvarez Méndez (2012:149), és la que ajuda els estudiants a aprendre més i millor (amb més sentit, de forma reflexiva i comprensiva, en oferir-los una informació adequada dels continguts d’aprenentatge) i la que ajuda els professors a ensenyar millor (coneixen els obstacles a superar, estimulen, acompanyen i garanteixen la comprensió). És aquesta utilització de l’avaluació com a estratègia per millorar i afavorir els aprenentatges la que López Pastor (2012:119) destaca per sobre de la que simplement en certifica l’èxit o el fracàs. | ca_ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format.extent | 3 p. | ca_ES |
dc.language.iso | cat | ca_ES |
dc.publisher | Universitat de Vic. Centre d'Innovació i Formació en Educació | ca_ES |
dc.rights | (c) Universitat de Vic | |
dc.rights | Tots els drets reservats | ca_ES |
dc.subject.other | Ensenyament universitari -- Avaluació | ca_ES |
dc.subject.other | Avaluació | ca_ES |
dc.title | De què parlem quan ens referim a l'avaluació formativa? | ca_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | ca_ES |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_ES |