Acercamiento a las características de los videojuegos y sus beneficios en el aprendizaje
Other authors
Publication date
2013Abstract
En este artículo se presenta una aproximación hacia algunas de las características implícitas en los videojuegos que pueden ayudar a desarrollar beneficios en los procesos de aprendizaje: reglas, metas y objetivos, narrativa y fantasía. Mediante la explicación de estas características, surgen ejemplos de las diferentes situaciones en las que el jugador se ve inmerso y que generaran un proceso de cambio en el comportamiento de la persona.
This article makes an approach to some of the implicit features that can be found in videogames to help develop benefits in learning: rules, goals, targets, narrative and fantasy. Some examples can be generated by explaining these features regarding different situations in which players are completely focused and generate a changing process in their behavior.
Document Type
Object of conference
Language
Spanish
Keywords
Videojocs
Aprenentatge
Pages
15 p.
This item appears in the following Collection(s)
- Documents de Congressos [174]
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/