“L’Emozione di conoscere e il desiderio di esistere”: Què és i com afecta la seva pràctica en el desenvolupament de l'autonomia de l'infant
Author
Publication date
2014-05-16Abstract
El treball que es presenta a continuació pretén fer un aprofundiment en la
metodologia pedagògica “Emozione di conoscere e desiderio di esistere”, nascuda a
Itàlia i usada com a referent en l’Educació Especial, amb la intensió de poder valorar de
quina manera afecta la seva pràctica en el desenvolupament de l’autonomia de
l’infant. Per fer-ho, s’ha fet un recull dels estudis més rellevants relacionats amb el
mètode “Emozione di conocscere” i amb el concepte d’autonomia. Seguidament, s’ha
fet una observació acurada per poder descriure la posada en pràctica d’un projecte
basat en aquesta metodologia i analitzar com aquest intervé en desenvolupar dita
competència en els alumnes. Tot això, emmarcat dins l’escenari de la “Scuola
Elementare Pirazzini”, situada al centre – nord d’Itàlia.
The work presented below aims to delve into the “Emozione di conoscere e desiderio
di esistere” pedagogical methodology, born in Italy and used as a referent in Special
Education, with the intention to be able to valuate in which way its practice affects to
the child autonomy development. In order to research about that, it has been done a
collection of the most relevant studies related to the method “Emozione di conoscere”
and with the autonomy’s concept. Next, it has been done an accurate observation to
describe the practice of a project based in this methodology and to analyze how this
project intervenes in the development of this competence in the pupils. The entire
project is framed into the scenario of the school “Scuola Elementare Pirazzini”,
situated in the centre – north of Italy.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Autonomia de l'alumne
Educació especial
Pages
60 p.
Note
Curs 2013-2014
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/