Com conceben els infants els fenòmens meteorològics
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2014-05-16Resumen
En aquest projecte es reflexiona sobre la capacitat dels infants per aprendre ciències
des del parvulari, i la possibilitat de l’escola d’iniciar-los en temes complexos com són els
fenòmens meteorològics. És positiu que els docents s’interessin per conèixer les teories
intuïtives dels seus alumnes abans d’introduir nous temes de ciències, d’aquesta manera
aquests es podran abordar més efectivament i per tant serà més senzill fer-ne evolucionar les
seves idees inicials, acostant-los a un model més aproximat amb la ciència.
L’estudi, que es basa en les idees d’infants de 4 a 7 anys, es fonamenta amb un recull de dades
reals a través d’entrevistes relacionades amb els fenòmens de la pluja, la neu i la boira.
D’aquesta manera, s’analitzen les teories dels infants que expressen a través dels conceptes
intuïtius que han anat creant i dels conceptes introduïts durant la seva estada a l’escola.
La recerca finalitza amb unes conclusions en què es reflexiona sobre la possibilitat
d’aprenentatge dels infants en relació als fenòmens meteorològics que els envolten.
This thesis will analyse thoroughly the capability of children to learn sciences since
pre-school and also the possibilities of schools to introduce them in complex topics such as
meteorological phenomena. It is positive that teachers interest themselves in knowing the
intuitive theories of the children before introducing new science topics. Thus, these
phenomena will be introduced more effectively and, therefore, it will be easier to make their
initial ideas evolve approaching them to a model closer to science.
This study, which is based on 4 to 7 years old children ideas, is based on a set of real data got
through interviews related to the rain, snow and fog phenomena. Using this information, it will
be analysed the children theories formed through the intuitive concepts created on their own
and also those concepts introduced by the school.
The research ends with the conclusions in which the children’s capability to learn
meteorological phenomena they are surrounded by is analysed.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Meteorologia
Ciències naturals -- Ensenyament
Educació infantil
Páginas
91 p.
Nota
Curs 2013-2014
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/