dc.contributor | Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes | |
dc.contributor.author | Molas Castells, Maria | |
dc.date.accessioned | 2014-10-13T08:07:57Z | |
dc.date.available | 2014-10-13T08:07:57Z | |
dc.date.created | 2014-05 | |
dc.date.issued | 2014-05 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/3400 | |
dc.description | Curs 2013-2014 | ca_ES |
dc.description.abstract | La societat del segle XXI es pot definir com una via transaccional entre la tradició i
l’evolució, entre el passat i el futur. La consideració referent a aquest canvi la podem
focalitzar en la introducció de les noves tecnologies a tots els àmbits socials i, de forma
accentuada, al context educatiu. Amb la incorporació de les TIC al context escolar,
s’han desenvolupat possibilitats educatives innovadores, enllaçant la diversificació
contextual de l’alumnat, implementant els usos TIC a totes les àrees curriculars. En
aquest marc, en la present investigació s’exploren algunes possibilitats d’usos
d’elements audiovisuals per facilitar l’adquisició de la competència curricular de
comprensió lectora a l’etapa d’Educació Infantil. L’estratègia es basa en la utilització de
la tècnica narrativa del programa televisiu una mà de contes. La innovació curricular
s’ha plantejat a 28 alumnes d’Educació Infantil del Col·legi Escorial de Vic a partir dels
quals s’ha pogut realitzar una primera valoració de la implementació d’ aquesta tècnica
com a estratègia de foment de la comprensió lectora, en la que es constata que
l’estratègia ha tingut un impacte positiu, evident i motivador en els participants, en un
dels aprenentatges més cabdals: el procés de lectoescriptura. | ca_ES |
dc.description.abstract | The society in the 21st century could be defined as a transactional way between
tradition and evolution, between past and future. The referent deliberation to that
change could be focused on the introduction of new technologies to all social circles
and, especially on the educative context. With the incorporation of ICT into the
educative context, new educative possibilities had been developed, connecting the
contextual diversification of the students and introducing the usage of ICT to all
curricular areas. In this research some possibilities of usage from audio-visual
elements are explored, with the aim of making easier the acquisition of the curricular
competence of reading comprehension in the early stages of education. The strategy is
based on the utilization of narrative techniques from the televised program “Una mà de
contes”. Thee curricular innovation has been implemented with 28 students of the
school “Escorial” from Vic. They gave us the possibility to realize an initial valuation of
the implementation of this technique as a strategy to promote the reading
comprehension, where is confirmed that the strategy had a positive, obvious and motivating impact on the students, in one of the most important learning: the process of
reading and writing. | ca_ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format.extent | 111 p. | ca_ES |
dc.language.iso | cat | ca_ES |
dc.rights | Tots els drets reservats | ca_ES |
dc.subject.other | Tecnologia de la informació | ca_ES |
dc.subject.other | Comunicació audiovisual | ca_ES |
dc.subject.other | Lectura -- Comprensió | ca_ES |
dc.title | Creació i anàlisi d’una estratègia didàctica pel foment de la comprensió lectora amb l’ús de les TIC a l’etapa d’Educació Infantil | ca_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_ES |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | ca_ES |