Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.authorMolas Castells, Maria
dc.date.accessioned2014-10-13T08:07:57Z
dc.date.available2014-10-13T08:07:57Z
dc.date.created2014-05
dc.date.issued2014-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/3400
dc.descriptionCurs 2013-2014ca_ES
dc.description.abstractLa societat del segle XXI es pot definir com una via transaccional entre la tradició i l’evolució, entre el passat i el futur. La consideració referent a aquest canvi la podem focalitzar en la introducció de les noves tecnologies a tots els àmbits socials i, de forma accentuada, al context educatiu. Amb la incorporació de les TIC al context escolar, s’han desenvolupat possibilitats educatives innovadores, enllaçant la diversificació contextual de l’alumnat, implementant els usos TIC a totes les àrees curriculars. En aquest marc, en la present investigació s’exploren algunes possibilitats d’usos d’elements audiovisuals per facilitar l’adquisició de la competència curricular de comprensió lectora a l’etapa d’Educació Infantil. L’estratègia es basa en la utilització de la tècnica narrativa del programa televisiu una mà de contes. La innovació curricular s’ha plantejat a 28 alumnes d’Educació Infantil del Col·legi Escorial de Vic a partir dels quals s’ha pogut realitzar una primera valoració de la implementació d’ aquesta tècnica com a estratègia de foment de la comprensió lectora, en la que es constata que l’estratègia ha tingut un impacte positiu, evident i motivador en els participants, en un dels aprenentatges més cabdals: el procés de lectoescriptura.ca_ES
dc.description.abstractThe society in the 21st century could be defined as a transactional way between tradition and evolution, between past and future. The referent deliberation to that change could be focused on the introduction of new technologies to all social circles and, especially on the educative context. With the incorporation of ICT into the educative context, new educative possibilities had been developed, connecting the contextual diversification of the students and introducing the usage of ICT to all curricular areas. In this research some possibilities of usage from audio-visual elements are explored, with the aim of making easier the acquisition of the curricular competence of reading comprehension in the early stages of education. The strategy is based on the utilization of narrative techniques from the televised program “Una mà de contes”. Thee curricular innovation has been implemented with 28 students of the school “Escorial” from Vic. They gave us the possibility to realize an initial valuation of the implementation of this technique as a strategy to promote the reading comprehension, where is confirmed that the strategy had a positive, obvious and motivating impact on the students, in one of the most important learning: the process of reading and writing.ca_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.format.extent111 p.ca_ES
dc.language.isocatca_ES
dc.rightsTots els drets reservatsca_ES
dc.subject.otherTecnologia de la informacióca_ES
dc.subject.otherComunicació audiovisualca_ES
dc.subject.otherLectura -- Comprensióca_ES
dc.titleCreació i anàlisi d’una estratègia didàctica pel foment de la comprensió lectora amb l’ús de les TIC a l’etapa d’Educació Infantilca_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessca_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint