L’aprenentatge artístic a Educació Infantil a partir de la llengua de signes tot fent ús del volum
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2014-05-16Resumen
Aquest treball forma part d’un projecte ambiciós, ja que sorgeix per qüestionar-me si és viable l’aprenentatge artístic a Educació Infantil a partir de la llengua de signes tot fent ús del volum, ja que dins la carrera de mestra en Educació Infantil m’he especialitzat en art i escola. En aquest cas, el volum implica el propi cos, com a element d’expressió, i el fang, material molt adequat per les seves infinites possibilitats artístiques, tot potenciant la motricitat fina. Tan el fang com l’expressió corporal són elements que desenvolupen la creativitat, la imaginació, múltiples intel·ligències i amb el qual es poden treballar aspectes emocionals. Al mateix temps, tot aquest treball es pot considerar interdisciplinari, com també una eina inclusiva i cooperativa. Després de portar a terme diverses sessions amb un grup classe, puc dir que si que és viable aquest aprenentatge, ja que han mostrat molt més interès, il·lusió, creativitat i aprenentatges dels que m’havia marcat inicialment. He de dir que aquest treball m’ha donat una oportunitat per documentar-me a nivell artístic i educatiu, realitzar una sèrie d’entrevistes a mestres experimentats i portar a terme una observació activa i molt acurada a l’escola on he estat realitzant les pràctiques III. Aquest projecte pot ser l’inici d’una línia pedagògica on l’art i la plàstica són l’eix vertebrador, una manera de treballar amb els infants a partir d’experiències creatives i vivencials que donin peu a introduir les altres matèries d’una manera natural. Un projecte artístic però al mateix temps interdisciplinari.
This work is part of an ambitious project, as it grows to asking myself if feasible artistic learning kindergarten using the volume and from sign language, as in the degree of education teacher I have specialized in art and school. In this case, the volume involves the body, as a means of expression, and mud, very suitable material for it’s endless artistic possibilities, enhancing fine motor skills. So the mud and body language are elements that develop creativity, imagination, multiple intelligences and which can work emotional skills. At the same time, all this work can be considered interdisciplinary, and also as an inclusive and cooperative tool. After carrying out several sessions with a group class, I can say that this learning is feasible, as they have shown much interest, enthusiasm, creativity and learning of what had initially set. I have to say that this work has given me an opportunity to document the artistic and educational way, realize interviews with experienced teachers and conduct an active and careful observation in the school where I was doing the Pràctiques III. This project may be the beginning of a pedagogic line where art and plastic are the main line, a way of working with children from experiential and creative experiences that give rise to introduce other subjects in a natural way. It is an art project but interdisciplinary at the same time.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Art -- Ensenyament
Expressió corporal
Educació infantil
Páginas
60 p.
Nota
Curs 2013-2014
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/