Mostrar el registro sencillo del ítem
Relaxació i meditació a l'aula: Escoltar el cos per aprendre a aprendre
dc.contributor | Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes | |
dc.contributor.author | Rico i Màrquez, M. Àngels | |
dc.date.accessioned | 2014-10-13T10:23:02Z | |
dc.date.available | 2014-10-13T10:23:02Z | |
dc.date.created | 2014-05-16 | |
dc.date.issued | 2014-05-16 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/3406 | |
dc.description | Curs 2013-2014 | ca_ES |
dc.description.abstract | L’ús de tècniques de relaxació i meditació aporten multitud de beneficis per la salut i pel desenvolupament integral de la persona. Totes les persones, adults i infants, estan capacitats per realitzar exercicis de relaxació, meditació i per treballar la interioritat. Aquest treball de camp és una recerca qualitativa que pretén mostrar els beneficis de l’ús d’aquestes tècniques i la importància d’introduir-les dins el nostre sistema educatiu. Es prenen com a mostra tres centres educatius: una llar d’infants i dues escoles en les que s’estan realitzant diferents tècniques de relaxació/meditació. Es duen a terme observacions dins les seves aules i entrevistes a les mestres, amb el propòsit d’esbrinar els beneficis que aquestes tècniques aporten a educadors i educands. Finalitzada la recerca, es valora positivament els resultats obtinguts i, amb la certesa que ens trobem acollits dins el marc educatiu vigent, s’aposta per a què l’educació de l’espiritualitat i la interioritat sigui inclosa dins el currículum i se li atorgui el protagonisme que es mereix. | ca_ES |
dc.description.abstract | The use of relaxation techniques and meditation provides many health benefits and the integral development of the person. Everyone, both adults and children, is able to perform relaxation exercises, meditation and the inner work. This project consists in a qualitative research which aims to show the benefits of using these techniques and the importance of introducing them into our educational system. Three schools are taken as a sign, to be analyzed: a kindergarten and two schools which are already using different relaxation/meditation techniques. Observations and interviews with teachers have been carried out, in order to find out the benefits these techniques provide to educators and learners. Once the research is finished, obtained results are positively assessed and spiritually and inner education is better to be included in the curriculum and to give it the prominence it deserves. | ca_ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format.extent | 212 p. | ca_ES |
dc.language.iso | cat | ca_ES |
dc.rights | Tots els drets reservats | ca_ES |
dc.subject.other | Relaxació -- Tècnica | ca_ES |
dc.subject.other | Meditació | ca_ES |
dc.subject.other | Educació infantil | ca_ES |
dc.title | Relaxació i meditació a l'aula: Escoltar el cos per aprendre a aprendre | ca_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_ES |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | ca_ES |