L’art visual en els moviments pedagògics del segle XX: la concreció de l’educació artística en els llibres escolars
Other authors
Publication date
2009ISSN
0214-7351
Abstract
Les tradicions escolars d’educació artística s’han construït des de la transmissió oral i escrita de
projectes i programes. Tanmateix, la concreció de les propostes legislatives, ideacionals i teòriques
s’ha expressat, fonamentalment, a través dels documents. Tant és així que, per exemple, la
cultura escolar a l’entorn de l’educació artística s’ha anat conformant des dels projectes codificats
en els llibres per a mestres i per a infants. Per aquest motiu en aquest article es proposa
una aproximació a aquests llibres a fi de conèixer quines són les característiques dels discursos
de l’aprenentatge artístic que s’han consolidat al llarg del segle XX en el nostre entorn; aproximació
que s’assaja a partir d’encreuar les petjades que han deixat els llibres escolars amb la
seva imbricació o, fins i tot, negació amb les tendències de la pedagogia contemporània.
Document Type
Article
Language
Catalan
Keywords
Pages
18 p.
Publisher
ICE Universitat de Barcelona
Citation
Collelldemont Pujadas, E. (2009). L’art visual en els moviments pedagògics del segle XX: la concreció de l’educació artística en els llibres escolars. Temps d'Educació, (37), 113-130.
This item appears in the following Collection(s)
- Articles [1414]
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/