Norbert Elias i les paradoxes educatives actuals
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2010ISSN
0214-7351
Resumen
En el present article s’exposa la teoria de la civilització del sociòleg alemany Norbert Elias (1897-
1990). Aquesta perspectiva, que busca no perdre mai de vista la profunda interrelació entre els
elements socials i personals, estructurals i psicològics, creiem que pot ser d’interès a l’hora
d’abordar algunes de les tensions actuals tant del sistema escolar com de l’educació en general
(famílies, lleure, esport, etc.) i llur interrelació. L’article, després d’exposar els elements més
significatius de la proposta teòrica i analítica d’Elias, presenta a mode de conclusió tres paradoxes
educatives actuals que, des de la teoria de la civilització, es poden comprendre més i millor.
Tipo de documento
Artículo
Lengua
Catalán
Palabras clave
Páginas
19 p.
Publicado por
ICE Universitat de Barcelona
Citación
Collet Sabé, J. (2010). Norbert Elias i les paradoxes educatives actuals. Temps d'Educació, (39), 235-253.
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Articles [1406]
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/