Violència de gènere: anàlisi i proposta d'intervenció a l'IES La Roca del Vallès
Author
Other authors
Publication date
2014-05Abstract
Aquest treball és una recerca en la qual s’ha pretès concretar quins aspectes
són necessaris treballar en una intervenció pels nois i noies de tercer d’ESO
de l’Institut de La Roca del Vallès. Per això, primer s’ha analitzat la bibliografia
especialitzada amb la intenció de conèixer quins són els principals factors que
influeixen perquè en una parella d’adolescents apareguin situacions de
violència de gènere, i quines són les millors estratègies per preveure-la. Per
fer una intervenció que respongui a les característiques concretes de
l’alumnat que assisteix diàriament a les classes en aquest centre educatiu,
s’ha realitzat un procés mitjançant un qüestionari i grups de discussió per tal
de conèixer quines eren aquestes característiques concretes. Finalment s’ha
dissenyat una proposta d’intervenció respectant els horaris del centre i les
seves programacions.
This work is a research in which I wanted to specify which aspects are needed
to work in 3rd ESO's degree students of La Roca del Vallès high school. For
this reason, the literature has been analyzed to know which main factors
affect in a teenage couple when they have gender violence situations and
what the best strategies to prevent would be. Through a questionnaire and
discussion groups on 3rd degree high school pupils, it has been possible to
know what trait and particular feature needs this center to design an
intervention. Finally, respecting schedules and school programing, it has
been designed a proposal.
Document Type
Master's final project
Document version
Director/a: Montserrat Martín Horcajo
Language
Catalan
Keywords
Violència envers les dones
Sexisme en l'educació
Educació física
Adolescents
Pages
97 p.
Note
Curs 2013-2014
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/