Mostra el registre parcial de l'element
El fòrum de discussió com a espai d'interacció educativa en entorns semipresencials o a distància
dc.contributor | Universitat de Vic. Facultat d'Educació | |
dc.contributor.author | Marimon i Martí, Marta | |
dc.date.accessioned | 2015-02-26T12:44:22Z | |
dc.date.available | 2015-02-26T12:44:22Z | |
dc.date.created | 2009 | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.citation | Marimon Martí, M. (2009). El fòrum de discussió com a espai d'interacció educativa en entorns semipresencials o a distància. Revista Catalana de Pedagogia, 6(2007-2008), 315-327. | ca_ES |
dc.identifier.issn | 1695-5641 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/3908 | |
dc.description.abstract | El paradigma de l’educació del segle XXI planteja la formació virtual com una alternativa important al sistema tradicional d’ensenyament i d’aprenentatge. Malgrat els avantatges d’aquest tipus de formació, no podem obviar alguns dels seus possibles riscos, entre els quals destaca el perill de convertir-se en una formació individual i solitària amb una elevada taxa d’abandonament o la visió reduccionista de convertir-la en un mer succedani de la formació tradicional o d’autoaprenentatge per a aquelles persones que no poden acudir a un centre de formació presencial. Per a superar aquestes i altres limitacions és necessari un marc teòric que emfatitzi la dimensió acadèmica i social de l’aprenentatge. En aquest sentit, les relacions col·laboratives tenen un paper fonamental en la construcció social del coneixement compartit. Aquest article presenta una experiència didàctica d’utilització del fòrum o llista de discussió, concebut com l’espai que permet generar aquest coneixement en entorns de formació semipresencial o a distància. Es tracta d’una proposta pedagògica que té la finalitat de promoure la interacció educativa i l’aprenentatge col·laboratiu entre tots els participants en una aula virtual. Es considera que aquest procés formatiu que es dóna en una comunitat d’aprenentatge és un factor clau per a garantir que l’experiència de formació a través de la Xarxa esdevingui una experiència enriquidora i estimulant per al procés d’aprenentatge dels estudiants. | ca_ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format.extent | 14 p. | ca_ES |
dc.language.iso | cat | ca_ES |
dc.publisher | Societat Catalana de Pedagogia | ca_ES |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | ca_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | ca_ES |
dc.subject.other | Ensenyament -- Innovacions tecnològiques | ca_ES |
dc.subject.other | Aprenentatge | ca_ES |
dc.title | El fòrum de discussió com a espai d'interacció educativa en entorns semipresencials o a distància | ca_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | ca_ES |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.2436/20.3007.01.38 | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/publishedVersion | ca_ES |
dc.indexacio | Indexat a CARHUS+ | ca_ES |
Fitxers en aquest element
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
-
Articles [1.531]