El fòrum de discussió com a espai d'interacció educativa en entorns semipresencials o a distància
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2009ISSN
1695-5641
Resumen
El paradigma de l’educació del segle XXI planteja la formació virtual com una alternativa
important al sistema tradicional d’ensenyament i d’aprenentatge. Malgrat els avantatges
d’aquest tipus de formació, no podem obviar alguns dels seus possibles riscos,
entre els quals destaca el perill de convertir-se en una formació individual i solitària amb
una elevada taxa d’abandonament o la visió reduccionista de convertir-la en un mer succedani
de la formació tradicional o d’autoaprenentatge per a aquelles persones que no
poden acudir a un centre de formació presencial. Per a superar aquestes i altres limitacions
és necessari un marc teòric que emfatitzi la dimensió acadèmica i social de l’aprenentatge.
En aquest sentit, les relacions col·laboratives tenen un paper fonamental en la
construcció social del coneixement compartit. Aquest article presenta una experiència
didàctica d’utilització del fòrum o llista de discussió, concebut com l’espai que permet
generar aquest coneixement en entorns de formació semipresencial o a distància. Es tracta
d’una proposta pedagògica que té la finalitat de promoure la interacció educativa i l’aprenentatge
col·laboratiu entre tots els participants en una aula virtual. Es considera que
aquest procés formatiu que es dóna en una comunitat d’aprenentatge és un factor clau
per a garantir que l’experiència de formació a través de la Xarxa esdevingui una experiència
enriquidora i estimulant per al procés d’aprenentatge dels estudiants.
Tipo de documento
Artículo
Lengua
Catalán
Palabras clave
Páginas
14 p.
Publicado por
Societat Catalana de Pedagogia
Citación
Marimon Martí, M. (2009). El fòrum de discussió com a espai d'interacció educativa en entorns semipresencials o a distància. Revista Catalana de Pedagogia, 6(2007-2008), 315-327.
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Articles [1531]
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/