Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorUniversitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributorUniversitat de Vic. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.authorStewart Ortiz, Tim
dc.date.accessioned2015-05-13T07:12:11Z
dc.date.available2015-05-13T07:12:11Z
dc.date.created2014-05
dc.date.issued2014-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/4039
dc.descriptionCurs 2013-2014ca_ES
dc.description.abstractEl present treball tracta sobre l’Efecte Pigmalió. Aquest efecte explica com les expectatives que tenen els docents envers l’alumnat poden afectar fins a tal punt, que el rendiment d’aquests es pot veure influenciat. A través de les expectatives, el docent pot arribar a fer que l’alumne respongui tal i com ell tenia pensat des d’un principi. Aquest és un procés involuntari que s’anomena la profecia autocomplerta. Hi ha models que expliquen com l’Efecte Pigmalió es dóna a terme. Les expectatives inicials dels docents influeixen en el “producte final” perquè aquests, inconscientment, comuniquen aquestes expectatives a l’alumnat. Aquest treball té una part d’investigació on es tracta, precisament això, la forma en la que els docents comuniquen les seves expectatives. Per fer-ho, s’han utilitzat entrevistes i observacions, des del punt de vista qualitatiu, per extreure dades i així comparar el comportament del docent amb els alumnes segons les expectatives. Els resultats mostren que sí que hi ha una diferència general en la interacció segons les expectatives però és força depenent de les característiques del docent. A partir d’aquests resultats, es creen unes orientacions per potenciar l’Efecte Pigmalió en els centres on es van fer les observacions.ca_ES
dc.description.abstractThe next study is about the Pygmalion Effect. This effect explains how the teachers’ expectations about students can affect even their achievement. Through the expectations, the teacher can change the student and make him behave according to his thoughts. This is an unintentional process called the self-fulfilling prophecies. There are models that explain how the Pygmalion Effect works out. The teachers’ first expectations influence in the “final product” because they, unconsciously, tell their expectations to the students. In this study, there’s an investigation about the way that teachers tell their expectations to the students. The methodology is based in the qualitative paradigm, and the tools used are the interview and the observation. There will be a comparison between teachers’ behavior depending on the expectation to the students. The results show there is a general difference in the interaction according to the expectations but it depends on the teachers characteristics. With these results, there’s an approach on what to do to increase the Pygmalion Effect in the schools that have been observed.ca_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.format.extent68 p.ca_ES
dc.language.isocatca_ES
dc.rightsTots els drets reservatsca_ES
dc.subject.otherInteracció educativaca_ES
dc.titleL’Efecte de les expectatives en la interacció professor-alumneca_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_ES
dc.description.versionDirector/a: Gonzalo Flores
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessca_ES


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Compartir en TwitterCompartir en LinkedinCompartir en FacebookCompartir en TelegramCompartir en WhatsappImprimir