Com repensar la didàctica de les matemàtiques en una aula multigrau de l’escola rural
Author
Other authors
Publication date
2015-05Abstract
La recerca qualitativa que s’exposa a continuació és una investigació acció, emmarcada dins el paradigma socio-crític. Els objectius principals de la recerca són descriure i analitzar com es realitza la didàctica de les matemàtiques a l’escola rural, en una aula multigrau d’educació infantil. El recull de dades s’ha portat a terme a partir de tres instruments diferents: el diari de camp, a partir de les observacions a l’aula; el grup de discussió amb el claustre de mestres i l’anàlisi de documents de centre per exemple, el Projecte de direcció i la programació anual de matemàtiques. Finalment, s’han realitzat unes orientacions per al professorat per repensar la didàctica de les matemàtiques a l’aula multigrau.
The qualitative research expounded below is an investigation-action, framed in the socio-critical paradigm. The main objectives of the research are to describe and analyse mathematics teaching at a rural school, in a pre-school multigrade classroom. The data has been collected by means of three collection tools: field diary, from direct observation in the classroom; the discussion group with the teaching staff; and the school center document analysis, such as the headship project and the annual planning of mathematics. Finally, some teaching guidelines for teachers have been carried out to rethink mathematics teaching in the multigrade classroom.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Escoles rurals
Matemàtica -- Ensenyament
Pages
61 p.
Note
Curs 2014-2015
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats