Sistema de fosa de neu
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2015-09Resumen
El projecte està pensat per cobrir la necessitat d’eliminar les capes de gel o neu que
es poden formar en diferents paviments urbans, per tal que les persones i vehicles
puguin transitar durant les glaçades i nevades sense perill. La idea principal és
utilitzar l’escalfor de làmines de foli radiant per mantenir la superfície del paviment a
una temperatura que permeti la fusió de les partícules de neu i glaç. L’objectiu és
dissenyar un sistema integrat i capaç d’activarse
mitjançant sensors de temperatura
i humitat, que permeti que hi hagi superfícies lliures de neu i glaç. Durant el període
de recerca s’ha buscat la l àmina calefactora que millor s’adaptava a aquestes
necessitats. Cal dir que el mercat disposa de molts sistemes de calefacció de terra
radiant per interiors, però poques alternatives per exteriors.
S’ha buscat la manera de compatibilitzar la làmina calefactora en a mbients
exteriors de molta humitat, amb trànsit de vehicles pesats i amb total s eguretat
elèctrica i mecànica . S’han dut a terme diferents proves tant de rendiment,
seguretat, com d’eficiència. També s’ha dissenyat una p rova pilot per comprovar
les prestacions del sistema de fosa de neu i el correcte funcionament. Per últim es
presenta un estudi per implementar un sistema de fosa de glaç a l’entrada de l’edifici
del Campus de la Torre dels Frares de la Universitat de Vic.
The purpose of this project is to meet the need to remove the layers of ice and snow
formed on urban soil, in order to allow the pedestrians and vehicles can transit
through it with total safety. The main idea is using the heat of the u nderfloor
heating to maintain the pavement on a temperature that allows the fusion of ice and
snow particles. So the goal is to design an integrate system, activated by heat and
humidity sensors, which keeps some of the pavement completely free from ice and
snow.
During my research, I have looked for the h eating sheet that fitted better with those
conditions. According to this, I must emphasize that there are many domestic
underfloor heating system, but just a few alternatives for the outside.
I have found a way to adapt the heating sheet to outer environments with huge
humidity and transit of heavyweight
vehicles, with total m echanic and electrical
safety guaranteed. Its efficiency and safety have been accurately tested. Moreover, I
have designed a p ilot test to prove the proper functioning of the snow melting
system. Finally, I present a study about the practical implementation of this ice and
snow melting system on the front door of the Campus de la Torre dels Frares, in
Universitat de Vic.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Neu
Glaç
Paviments
Calefacció
Páginas
69 p.
Nota
Curs 2014-2015
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Tots els drets reservats