La Orientació i l’acció tutorial en la secundària : una comparativa de dos models educatius
Author
Other authors
Publication date
2016-06Abstract
L‟acció tutorial és el procés d‟acompanyament i orientació que realitzen els professors en els centres educatius. Aquest procés és molt important en l‟etapa de secundària, perquè els adolescents es troben en una època de maduració i canvis en totes les seves dimensions. Els tutors esdevenen les persones de referència en l‟entorn educatiu dels alumnes. És important que aquests siguin conscients de la rellevància del seu rol com a guia i acompanyant en el procés de discerniment personal i professional de l‟alumne. En el present treball analitzem dos estils d‟orientació educativa. L‟anàlisi d‟aquests models ens aporta pistes per la implementació de la tutoria i la orientació que necessiten els alumnes en el segle XXI.
Tutorial is a process of support and guidance made by teachers in schools. This is a very important process at secondary education, because teenagers are growing in all dimensions. Tutors become the reference in the educational environment of students. It is important that they are aware of the importance of their role as guide and support in the process of personal and professional students‟ discernment. In this study we analyze two educational guidance methods. The analysis of these models gives us clues to the implementation of mentoring and guidance needed by students in the XXI century.
Document Type
Master's final project
Document version
Director/a: Josep Castillo
Language
Catalan
Keywords
Orientació escolar
Ensenyament secundari
Pages
87 p.
Note
Curs 2015-2016
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats