Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
dc.contributor.authorGarcia Molsosa, Marta
dc.date.accessioned2017-06-14T12:40:36Z
dc.date.available2017-06-14T12:40:36Z
dc.date.created2016
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationGarcia Molsosa, M. (2016). Factors que condicionen l’experiència i els resultats escolars dels infants tutelats residents en CRAE. Revisió de la literatura. Pedagogia i Treball Social. Revista de Ciències Socials Aplicades, 5 (2), 52-72es
dc.identifier.issn2013-9063
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/5017
dc.description.abstractL’article descriu la situació i les particularitats dels infants i adolescents en acolliment residencial a Catalunya dins el context escolar. Partint de les dades recollides recentment en el marc del projecte d’investigació europeu YiPPEE, s’exposen alguns factors que permeten comprendre la vulnerabilitat de la seva situació a partir de l’anàlisi de les aportacions de la investigació i literatura científica sobre les variables que incideixen en les elevades taxes de fracàs escolar que presenten. En l’article es suggereixen algunes línies d’investigació educativa per avançar en la lluita contra el fracàs escolar d’aquest col·lectiu, amb la voluntat de contribuir a situar aquesta problemàtica dins les prioritats del sistema de protecció i d’educació i generar alternatives a la realitat actual que permetin superar la situació de desavantatge social que pateixen aquests infants i adolescents i els obstacles i dificultats que es troben els seus itineraris educatius. Partint de la premissa que l’educació formal hauria de ser, per a aquest col·lectiu, una gran oportunitat per al reeiximent personal i la participació social i posant de manifest que les dades i investigacions sobre la temàtica indiquen que encara queda molt camí per recórrer.es
dc.formatapplication/pdf
dc.format.extent21 p.es
dc.language.isocates
dc.publisherUniversitat de Gironaes
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.subject.otherFracàs escolares
dc.subject.otherAcolliment familiares
dc.subject.otherResiliència (Tret de la personalitat)es
dc.subject.otherEducació inclusivaes
dc.titleFactors que condicionen l’experiència i els resultats escolars dels infants tutelats residents en CRAE. Revisió de la literaturaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.type.versioninfo:eu-repo/publishedVersiones
dc.indexacioIndexat a CARHUS+es


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint