El joc simbòlic com a eina d’observació del món intern dels infants
Other authors
Publication date
2017-05Abstract
Amb aquest Treball Final de Grau es pretén demostrar als professionals del món educatiu que el joc simbòlic no implica només jugar, sinó que és el context a través del qual es pot observar el món intern dels infants. Així doncs, es vol canviar aquesta visió de joc per tal de mostrar el paper fonamental que té en el desenvolupament dels nens i nenes. Per fer-ho, s’ha aprofundit en diversos conceptes com ara el de joc, joc simbòlic, psicoanàlisi o món intern explicats per diferents autors clàssics com Jean Piaget, Anna Freud, Bruno Bettelheim o Anna Bondioli, i autors contemporanis com Marta Sadurní, Eva Bach o Irene de Puig. A més a més, el treball proporciona un instrument d’observació i anàlisi per tal de posar a l’abast dels educadors i les educadores l’eina amb la qual poder observar el joc simbòlic i conèixer el món intern de cada infant. D’aquesta manera, facilitant els recursos necessaris, es garanteix un canvi major.
In this Final Degree Dissertation we want to demonstrate to the educative world professionals that symbolic play doesn’t only imply playing but it’s the context through which we can observe the infant’s inner world. Therefore, we try to change this vision to show the essential role that plays in children’s development. To do so, we went through different concepts such as play, symbolic play, psychoanalysis or inner world explained by classical authors, like Jean Piaget, Anna Freud, Bruno Bettelheim and Anna Bondioli, and contemporaneous authors, like Marta Sadurní, Eva Bach and Irene de Puig. Moreover, this project can be used as an observation and analysis instrument to facilitate a tool to educators to observe symbolic play and the children’s inner world. By doing this, by giving the necessary resources, a greater change is granted.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Jocs -- Aspectes simbòlics
Infants -- Psicoanàlisi
Pages
86 p.
Note
Curs 2016-2017
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/