Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.authorRuscalleda Balagué, Laura
dc.date.accessioned2018-04-04T09:30:57Z
dc.date.available2018-04-04T09:30:57Z
dc.date.created2017-06-09
dc.date.issued2017-06-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/5384
dc.descriptionCurs 2016-2017
dc.description.abstractIntroducció i objectius: l’objectiu del present estudi és determinar si les pauses actives entre classes influeixen sobre el comportament i el nivell d’atenció en els alumnes de 3r d’ESO i conèixer si aquestes pauses afecten sobre l’estat d’ànim i estil de vida dels alumnes. Metodologia: és un estudi d’investigació pre-post que s’aplicarà a 53 alumnes de 3r d’ESO de l’escola Vedruna de Malgrat de Mar. Hi haurà un grup control i un grup d’intervenció i en acabar la intervenció es compararan els resultats. S’analitza el comportament a l’aula, el nivell d’atenció a l’aula i l’estil de vida i estat d’ànim dels alumnes, utilitzant diferents instruments de mesura. Resultats: el grup d’intervenció, tot i fer més interrupcions, al llarg del període, van disminuint el nombre d’interrupcions a l’aula, també han disminuït el nombre d’expulsions de l’aula i el nombre d’alumnes expulsats. En canvi el grup control va incrementant el nombre d’interrupcions cada setmana i va mantenint el nombre d’expulsions tot i disminuir el nombre d’alumnes expulsats. Pel que fa al nivell d’atenció, els dos grups en la prova post augmenten la mitjana d’encerts, d’errors i la diferència entre aquests dos valors, i redueixen el seu ICI. En general, en l’anàlisi post el grup d’intervenció obté uns resultats més homogenis, en canvi el grup control obté més varietat de resultats, es pot observar un grup més dispers a diferència del grup d’intervenció. Respecte a l’estat d’ànim i estil de vida no hi ha massa diferències entre el pre i el post i entre els dos grups. Conclusions: les pauses actives han servit per reduir el nombre d’interrupcions i el nombre d’expulsions fora de l’aula, homogeneïtzar el grup d’intervenció, incrementar la seva capacitat visioperceptiva i atencional. També ha augmentat el perfil de rendiment normal dels alumnes i ha disminuït el control de la impulsivitat. Per últim, en l’estil de vida i estat d’ànim dels alumnes no s’han observat diferències una vegada finalitzades les pauses actives.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent55 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/es
dc.subject.otherAdolescents -- Psicologiaes
dc.subject.otherAlumnes d'ensenyament secundari -- Actitudses
dc.titleInfluència de les pauses actives sobre el comportament i el nivell d'atenció en els alumnes de 3r d’ESOes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionDirector/a: Xantal Borrás Boix
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint